میانگین حقوق بازنشستگان کشوری یک میلیون ۶۵۰ هزار تومان است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه افزایش حقوق‌های امسال راضی کننده نیست اما امیدوار کننده است، بیان کرد: میانگین حقوق در سال جدید به یک میلیون ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی بازنشستگان، گفت: از همه شما برای حضور در این جشنواره ورزشی که نشان دادید شادابی، ورزش و نشاط، سن و سال نمی‌شناسد، تشکر می‌کنم.
وی افزود: در میان بازنشستگان، مدیران و فرهیختگانی حضور دارند که نیاز به مدیریت کارهایشان از سوی ما نیست. در تمامی زمینه ها تجربه و انگیزه بیشتری دارند و باید مدیریت را به خودشان واگذار کرد.
اسلامیان با اشاره به اینکه انتظار داریم بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در سال در جشنواره ورزشی شرکت کنند، بیان کرد: تجربه بسیار موفقی که در این جشنواره به دست آوردیم، از برگزاری جشنواره برایمان مهمتر بود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: حدود ۵۰۰ نفر از بازنشستگانی که در رشته‌های علوم پزشکی فعالیت داشتند، در حال آموزش هستند تا در خانه‌های امید و استان‌ها درباره علم تغذیه به بازنشستگان مشاوره بدهند.
وی تصریح کرد: استراتژی صندوق این است که کار بازنشستگان را به خود بازنشستگان بسپاریم. امیدوارم این برنامه در سال‌های آینده با کیفیت و کمیت بالاتر ادامه داشته باشد و برای نسل جوان الگو باشیم که نشاط و سلامتی تابع سن و سال نیست؛ بلکه تابع توانمندی و اراده است.
اسلامیان در ادامه با اشاره به عملکرد دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه اگر تجربه‌ای خوب بود باید گفت تا تکرار شود و اگر بد بود باز هم باید گفت تا دوباره تکرار نشود، خاطرنشان کرد: طی سال‌های ۸۹ تا ۹۲، ۳۴.۷ درصد از قدرت خرید بازنشستگان کاسته شد و طی ۸ سال یعنی از ۸۴ تا ۹۲، کاهش قدرت خرید به ۶۷.۷ رسید که دلیل این امر این بود که افزایش حقوق‌ها با تورم همراه نبود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در دولت تدبیر و امید، طی چهار سال گذشته یا پرداخت‌ها بالاتر از تورم یا در حد تورم بود. کاهش تورم باعث شده است افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم در کشور انجام شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به اقدامات این صندوق در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: کف حقوق بازنشستگان در سال ۹۲، ۴۹۰ هزار تومان و میانگین حقوق یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان بود که باید اعلام کنم کف حقوق در سال جدید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و میانگین آن یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شده است که هرچند راضی کننده نیست، اما امیدوار کننده است.
وی با تاکید بر اینکه امیدوارم عقلانیت بر کشور حاکم باشد، گفت: امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد و با اضافه بودجه ای که به صندوق می‌دهند بتوانیم خسارت‌هایی که به بازنشستگان وارد شده است، جبران کنیم.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکاس: راحله شیخ