تقدیر از ۴۲ ورزشکار برتر بازنشسته در استان فارس

نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان در استان فارس با حضور ۳۱۲ بازنشسته کشوری برگزار شد و در پایان ۴۲ ورزشکار با اهدای حکم و مدال قهرمانی مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس با اشاره به اینکه از ۳۱۲ نفر شرکت‌کننده در ۵ رشته ورزشی، ۵۳ نفر زن و ۲۵۹ نفر مرد بودند، گفت: نخستین جشنواره‌ ورزشی بازنشستگان کشوری در استان فارس همزمان با سایر استان های کشور و با هدف ارتقای سلامت و نشاط بازنشستگان استان در رشته های دارت، شنا، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و تنیس روی میز برگزار و از ۴۲ ورزشکار برتر در این جشنواره با اهدای حکم و مدال قهرمانی تقدیر شد.
علیمراد شیری، با اشاره به نتایج بدست آمده و نفرات برتر در هر رشته ورزشی، گفت: در مسابقات تنیس روی میز و در بخش آقایان، عبدالحسین جاهدی، نصرت الله سخندانی و هاشم خرمشکوه رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. در این رشته ورزشی و در بخش بانوان نیز ناهید رحمان زاده تهرانی، محبوبه ثریا آسا و سهیلا حسامی حائز رتبه های برتر شدند.
شیری افزود: در رشته ورزشی شطرنج آقایان، علی اصغر فیلی، جواد پناهی و بهمن رادپی به مقام های اول تا سوم دست یافتند. در بخش بانوان نیز مژگان نقاش، خدیجه پورمند و طاهره بلوردی حائز رتبه های برتر شدند.
وی همچنین تصریح کرد: در رشته دارت، محمدجواد نصیرپور، اکبر برومندنیا و نادر شاملو در بخش آقایان و جمیله ابراهیمی، آزاده سیفی و زهرا کشتکاران در بخش بانوان مقام های برتر را به خود اختصاص دادند. در رقابت های تیراندازی با تفنگ بادی آقایان، آیت الله رحیمی، خداداد ارجمندی و سید حسین رضویان به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند. در بخش بانوان نیز محبوبه ثریا آسا، مریم سروش و نوش آفرین ایلامی در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس، اظهار داشت: در مسابقات شنای آقایان بالای ۶۰ سال و در رشته کرال سینه، خلیل هاشم زاده و مرتضی قربانی مقام های اول و دوم را بدست آوردند و عبدالرحمن باجوند رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در این رده سنی و در رشته شنای ۵۰ متر قورباغه نیز حسین صادقی لاری، علی اصغر کریم پور شیرازی و غلامحسین فرحال، حائز رتبه های برتر شدند.
وی افزود: کاظم سروری، مهدی عدلو و رسول فقیهی مقام های اول تا سوم رقابت های شنای کرال سینه در بخش آقایان زیر ۶۰ سال را به خود اختصاص دادند. در این رده سنی و در رشته شنای قورباغه نیز علی رضایی، سید روح الله نبوی و بهیار قبادی موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند.
شیری یادآور شد: در رقابت های شنای ۵۰ متر قورباغه بانوان، رویا سلیمانی، مدینه حاجی زاده و زهرا کشتکاران رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند و در رشته کرال سینه نیز مریم قدیریان، فرزانه ظهیری و پروانه مهندسی موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس