تسهیل در تشکیل تعاونی‌های بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ابراز امیدواری کرد: استقبال بازنشستگان از اجرای تفاهم نامه تشکیل و توسعه تعاونی‌های بازنشستگی، به تاسیس تعاونی های متنوع در حوزه های مختلف شغلی کمک کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، در نشست امضای تفاهم‌نامه تشکیل و توسعه تعاونی‌های بازنشستگان، با بیان اینکه حضور آقای کلانتری در معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتفاقات خوبی در این حوزه رقم زده است، گفت: تعاون، یکی از شاخص‌ها و راهکارهای اقتصادی در کشور است که در کنار اقتصاد خصوصی و دولتی در قانون اساسی تعریف شده و ظرفیتی است که می‌توان از آن به شکل مطلوبی استفاده کرد.
وی ادامه داد:‌ مجموعه بازنشستگانی که در صندوق بازنشستگی کشوری حضور دارند، توانمندی ها و تخصص های مختلفی دارند که اگر نمی توان به صورت اداری از این ظرفیت و خدمات آن ها استفاده کرد، اما روش های دیگری مثل تاسیس تعاونی های بازنشستگان وجود دارد که می توان از این منبع تجربه و دانش به بهترین شکل استفاده کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در دنیا مرسوم است، افرادی که بیش از ۳۰ سال در حوزه‌ای، تخصص کسب می‌کنند، جزء سرمایه‌های آن کشور محسوب شده و به هر شکل ممکن از خدمات آن ها بهره گرفته می شود. هنر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری نیز این است که از این دانش فنی و تجربه استفاده کند.
اسلامیان با اشاره به اینکه محور فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان هستند، اظهار داشت: جشنواره ورزشی، آموزش آلزایمر و آموزش تغذیه از جمله اقداماتی است که با مشارکت بازنشستگان این صندوق به شکل فعالیت های مردم نهاد و با حداقل هزینه انجام شده است.
وی در این زمینه توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه آموزش تغذیه به این نتیجه رسید که به جای استفاده از نیروهای بیرون از صندوق از وجود بازنشستگانی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت داشتند، استفاده کند. بنابراین، گروهی از بازنشستگان شناسایی و آموزش‌های جدیدی به آن ها داده شد که امروز در تمام استان‌های کشور فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری از جمله نهادهایی است که ضمن بها دادن به بازنشستگان و استفاده از مشارکت و ظرفیت آن ها در فعالیت های مختلف به افزایش بهره وری این نوع فعالیت ها کمک کرده است.
اسلامیان خاطرنشان کرد: تشکیل و توسعه تعاونی‌های بازنشستگان، با اطلاع‌رسانی مناسب، مورد استقبال بازنشستگان قرار گرفته و این عزیزان بتوانند در رشته‌های شغلی مورد علاقه و تخصص خود فعالیت کنند؛ صندوق نیز می تواند از این ظرفیت در قالب تعاونی ها، حمایت کرده و شاهد اثرگذاری در ایجاد اشتغال و راه اندازی مجموعه‌های اقتصادی باشد.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکاس: راحله شیخ