نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

برای پیگیری مطالبات قانونی و کمک به حل مشکلات بازنشستگان آمادگی داریم

نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» با مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان و جمعی از بازنشستگان فعال استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان، برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: خدمت به موی سفیدانی که سال ها عمر خود را صرف پیشرفت و آبادانی کشور نموده اند، ضروری است و من تمام تلاش خود جهت پیگیری مشکلات شما عزیزان بکار خواهم بست.

وی با بیان اینکه مسئولیت در جامعه اسلامی یک فرصت بوده که باید قدر آن را بدانیم، گفت: بنده به شما عزیزان قول می دهم در جلسات با مسئولین نظام و ان شاءالله در جلسه با ریاست محترم جمهوری در سفر قریب الوقوع ایشان به استان کردستان، مطالب شما را عنوان کنم.

وی اضافه کرد: با اطلاع از روحیه‌ای که از جناب رئیس جمهور سراغ دارم، ان شاءالله ایشان نیز با عزمی که دارند مشکلات بازنشستگان را حل خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تاکید بر حفظ حرمت و جایگاه بزرگان در خانواده و اجتماع، گفت: بنده نیز مثل شما حقوق بگیر هستم و از وضعیت معیشتی و اقتصادی خبر دارم.

حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی تصریح کرد: برنامه داریم تا مسائل و مشکلات استان را در دیدار با وزرا نیز مطرح و پیگیری کنیم و حتماً با جناب آقای مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مطالبات بازنشستگان بیان خواهد شد.

در ابتدای این جلسه، «محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صندوق و خدمات ارائه شده، افزود: در حال حاضر تعداد بازنشستگان استان حدود ۳۰ هزار نفر و تعداد شاغلین مشترک نیز حدود ۱۹ هزار نفر است که با تعداد کل ۸ نفر نیرو، تلاش داریم خدمات قابل قبولی به بازنشستگان عزیز ارائه کنیم.

احمدی در ادامه مشکلات بازنشستگان را بیان کرد و افزود: اصلی ترین درخواست بازنشستگان در حال حاضر اجرای صحیح همسان سازی حقوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص پوشش مناسب بیمه تکمیلی درمان و اعمال امتیازات منطقه جنگی و عملیاتی است که امیدواریم جنابعالی در جلسات با مسئولین دغدغه های بازنشستگان را در نظر داشته باشید.

وی در ادامه یادآور شد: با تلاش شبانه روزی همکارانم در مهرماه امسال احکام بازنشستگی بیش از ۱۳۰۰ نفر از فرهنگیان بدون هیچگونه تاخیری صادر شده که حقوق خود را دریافت می کنند و تقریباً برای تمامی پرونده هایی که بدون مشکل بودند، احکام بازنشستگی صادر شده است.

در ادامه نیز خانم اسماعیل نژاد یکی از بازنشستگان حاضر در جلسه ضمن قدردانی برای برگزاری این جلسه، خطاب به نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امیدواریم لایحه متناسب سازی مجدد از طرف دولت به مجلس ارائه شود و در برنامه هفتم توسعه نیز این مهم دائمی شود.

وی با اشاره به کوچک شدن سفره بازنشستگان، اضافه کرد: در اجرای مطالبات بازنشستگان، ما خواستار اجرای دقیق، صحیح و کامل قوانین مربوطه از جمله مواد قانونی ۱۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه و همچنین مواد ۶۴ ، ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای تامین معیشت، سلامت و منزلت بازنشستگان هستیم.

آقای صلاحی سنندج، بازنشسته دیگر حاضر در جلسه نیز خواستار اعمال امتیازات منطقه جنگی/عملیاتی برای بازنشستگان در استان های مشمول شد و گفت: زمانی که ما در دستگاه های اجرایی استان خدمت می کردیم در سخت‌ترین شرایط جنگی بود و بنده خودم بارها در زمان ماموریت در شرایط جنگی قرار گرفتم. آیا نباید امتیازات همانند شاغلین به ما بازنشستگان نیز که در آن زمان خدمت کردیم تعلق بگیرد؟

در ادامه سایر بازنشستگان حاضر در جلسه نیز مطالبات و دغدغه های خود از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان و دائمی شدن آن، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تدوین بیمه تکمیلی جامع، اعمال امتیازات منطقه عملیاتی موضوع بند(ج) و(ث) ماده ۱۱۲قانون برنامه ششم توسعه برای بازنشستگان، ترویج فرهنگ تکریم و احترام پیشکسوتان و بازنشستگان در سطح جامعه، رفع تبعیض حقوق بازنشستگان دستگاه های اجرایی مختلف، پرداخت رفاهیات همانند شاغلین و…را مطرح کردند.