افزایش موارد سوء‌استفاده از سالمندان در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از هر شش سالمند در جهان یک نفر نوعی از سوء‌استفاده را تجربه می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد: از هر شش سالمند یک نفر برخی از اشکال سوء استفاده را تجربه می‌کند که این رقم از آنچه در گذشته عنوان شده بود، بالاتر است و پیش بینی می‌شود با بالا رفتن سن جمعیت در جهان، میزان سوء استفاده از سالمندان نیز بیشتر شود.
در این گزارش آمده است: حدود ۱۶ درصد افراد ۶۰ سال به بالا در معرض سوء استفاده روانی قرار گرفته اند. همچنین موارد دیگری از سوء استفاده ها نظیر سوء استفاده مالی، بی‌توجهی، سوء استفاده جسمی و جنسی از سالمندان به ترتیب ۶.۸، ۴.۲، ۲.۶ و ۰.۹ درصد است.
نتایج این تحقیق، بر اساس اطلاعات موجود در ۵۲ مطالعه انجام شده در ۲۸ کشور از مناطق مختلف جهان از جمله ۱۲ کشور با میزان درآمد پایین یا متوسط بدست آمده است.
به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، به گفته کارشناسان این سازمان، سوء استفاده از سالمندان رو به افزایش است و این موضوع برای ۱۴۱ میلیون فرد سالمند در سراسر جهان هزینه‌های اجتماعی و انفرادی جدی به دنبال دارد. همچنین ضرورتی است برای پیشگیری و پاسخ به افزایش میزان انواع مختلف سوء استفاده از سالمندان اقدامات جدی انجام شود.