اصفهان شهر دوستدار سالمند می شود

استاندار اصفهان در نشست شورای سالمندان این استان بر تعیین الزامات لازم برای اعلام شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند تا دو ماه آینده تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از استانداری اصفهان، رسول زرگرپور، با تاکید براینکه دستگاه های عضو شورا باید برای تجمیع خدمات به سالمندان هماهنگی بیشتری داشته باشند، گفت: دستگاه های استان باید برای تمرکز بیشتر جهت خدماتی که در کارت منزلت شهروندی شهرداری ارائه می شود، اعلام آمادگی کرده و شرایط لازم را فراهم کنند.
زرگرپور افزود: برای شکل گیری کمیته های تخصصی زیرمجموعه شورای سالمندان استان از جمله کمیته بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، رفاهی و امور حقوقی و ورزشی، لازم است این موضوع به صورت مشخص و مکتوب به دستگاه های عضو شورا اعلام و پس از دریافت پیشنهادات، عملیاتی شود.
وی همچنین خواستار تحلیل سریع وضعیت حوزه سالمندان استان با اعلام اطلاعات و آمار دقیق شد و گفت: باید تبلیغات رسانه ای و برنامه های صدا و سیما در حوزه تکریم و ارزش گذاری به سالمندان و خانواده گسترش یافته و به این امر مهم توجه جدی شود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: فرمانداران نیز باید در برگزاری شورای سالمندان شهرستان ها اهتمام لازم داشته باشند. همچنین باید اجرای طرح بکارگیری بازنشستگان و سالمندان در مراکز مختلف از جمله بهزیستی با هدف افزایش مشارکت اجتماعی سالمندان، دیدار مستمر با بازنشستگان موفق و نخبه استان توسط اعضای شورای سالمندان و مناسب سازی شهری برای سالمندان مورد توجه قرار گیرد.