استفاده از تجارب سرمایه گذاری صندوق های بیمه ای در جهان

اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) از ۱۲ تا ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷ (۲۲ تا ۲۶ خردادماه) کارگاه آموزشی «سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی» را با حضور ۱۷ کارشناس از کشورهای مختلف جهان در تورین ایتالیا برگزار کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) با همکاری سازمان جهانی کار (ILO) یک دوره آموزشی جهت آموزش دستور العمل های این اتحادیه شامل چهار کارگاه با موضوعات مختلف از جمله «سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی» را در خرداد ماه امسال برگزار کرد.
در کارگاه «سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی» براساس دستورالعمل های اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی، ۱۷ کارشناس از کشورهای ایران، نیجریه، کامبوج، اندونزی، غنا، ساحل عاج، نپال، مالدیو، سوایزلند و سیرالئون حضور داشتند که از صندوق بازنشستگی کشوری نیز محمدنادر خمجانی، مدیرکل اداره حسابرسی داخلی و امور مجامع و رضا میرزاابراهیمی، مدیر امور پژوهشی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا در این کارگاه آموزشی شرکت کردند.
مدرسانی از کشورهای پرتغال و باهاما، در مدت ۵ روز، موضوعات متنوعی چون «ساختار، اصول و مبانی سرمایه گذاری»، «استراتژی سرمایه گذاری: عوامل و محدودیت ها»، «فرآیندهای سرمایه گذاری: انجام سرمایه گذاری در عمل»، «نظارت بر سرمایه گذاری» و «حکمرانی و عملکرد سرمایه گذاری» را برای شرکت کنندگان تشریح کرده و آموزش دادند.
همچنین فراگیران در این کارگاه آموزشی، پس طی مراحل آموزش، با انجام تمرین های گروهی، طرح مطالعات موردی و ساخت پاورپویت های موضوعی، آموخته های خود را ارائه کردند.