با حضور مدیر استان انجام شد؛

برگزاری جلسه شورای کانون های بازنشستگی استان البرز

جلسه شورای کانون های بازنشستگی استان البرز روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل سالن شهدای استانداری البرز و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان البرز، این نشست با حضور اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگی استانداری، روسای کانون های بازنشستگی سایر دستگاه ها، روسای کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی، ریاست شعب آتیه سازان حافظ استان، خانم عرفانی سرپرست مدیریت استان البرز و با حضور حدادپور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان البرز برگزار شد.

در این جلسه به موضوعات معیشتی بازنشستگان، ضرورت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سطح ملی و در سطح استانی، ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، لزوم ایجاد مراکز تفریحی و عقد قرارداد با مراکز خدماتی شامل مراکز تفریحی و رفاهی گفت و گو شد.

بیمه های تکمیلی بازنشستگان و یکی شدن هزینه های بیمه تکمیلی درمان در قالب یک طرح بیمه ای و همچنین نحوه کارسازی الکترونیکی شدن ارائه خدمات بیمه ای به بازنشستگان از دیگر مباحثی بود که با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ رایزنی شد.

در این نشست، درخصوص احداث خانه امید برای بازنشستگان به ویژه اینکه خانه های امید در بیشتر مراکز استان ها احداث شده، اما در استان البرز به دلیل عدم اختصاص زمین همچنان برای ساخت آن اقدامی صورت نگرفته است، مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

موارد مطرح شده در این جلسه شامل موارد زیر است:

۱-بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

۲- اجرای مفاد قانون برنامه ششم در خصوص بازنشستگان در سال پایانی برنامه

۳- پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان

۴- پیگیری متناسب سازی حقوق کارگران

۵- استفاده بازنشستگان از اماکن ورزشی و تفریحی استان با درصد تخفیف مناسب

۴- عضویت نمایندگان کانون های کشوری و کارگری در شوراهای استان

۷- پیگیری بهرمندی بازنشستگان از خدمات برخط حوزه درمان

۸- پیگیری تامین زمین و احداث مجتمع فرهنگی ورزشی بازنشستگان خدمات کشوری