مجله اینترنتی «سالینه» مروج سالمندی پویا است

مجله اینترنتی «سالینه» با هدف پر کردن اوقات فراغت و ارائه یک سبک زندگی ایده آل برای دوران بازنشستگی پنجره ای تازه به این دوران گشوده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رسانه جدیدی به تازگی در پیام رسان تلگرام به نام «سالینه» به نشانی @saaline راه اندازی شده که در قالب یک مجله اینترنتی، به مسائل و نیازهای افرادی که وارد دوران بازنشستگی شده اند، می پردازد.
گروه مخاطبان کانال سالینه، از افراد بالای ۵۰ سال و همه افرادی که به نوعی به مسائل بازنشستگی و سالمندی علاقه مند هستند، تشکیل شده و مطالب آن در ۱۰ بخش با محتوای مجزا، عنوان بندی شده است.
سبک زندگی، مهارت‌ و دستورالعمل‌های کاربردی، سرگرمی و تقویت حافظه، تفریح و سفر، اطلاعات عمومی، مدیریت دارایی، انتقال تجربه و مفید بودن، اخبار و رویدادها، درمان و پیشگیری و نوستالوژی، عنوان ۱۰ بخش این رسانه است.
این کانال نوپا، مانیفست یا مرام نامه ۱۱ بندی را نیز تهیه و به مخاطبان خود ارائه کرده است. در بخشی از این مانیفست آمده است: «در بسیاری از فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ کشور ما، داشتن رویا، احساسات و امید به زندگی، در زمره مسائل جوانان تعریف می‌شود. اما باید توجه کرد که افراد هر جامعه باید زمینه تجربه این احساسات را در هر سنی داشته باشند. یکی از کارکردهای سالینه، پرداختن به موضوعاتی است که مسئله اصلی‌شان به خودباوری رساندن افراد بالای ۵۰ سال در زمینه بروز احساسات، تقویت امید و داشتن «رویا» در زندگی است».
در بخش دیگری از مرام نامه تاکید شده است: «ما به دنبال ترویج سالمندی پویا خواهیم بود و با یک الگوی مناسب به دنبال تقویت فرهنگ «کار داوطلبانه»‌ای هستیم که در دیگر کشورها توسط سالمندان مدیریت و اداره می‌شود و سهم به سزایی در شکوفایی کشورها ایفا می‌کند».
مجله اینترنتی سالینه همچنین «سالمندی به معنای از کارافتادگی نیست» را به عنوان شعار خود برگزیده و ادعا می کند می تواند ایران را به جای بهتری برای میان سالان و سالمندان تبدیل کند.