افزایش ۳۰۰ درصدی بازدهی سرمایه‌گذاری های صندوق بازنشستگی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دفاع از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: بازدهی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، عصر امروز (چهارشنبه) در جریان بررسی صلاحیت علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفاع از عملکرد ربیعی در دولت یازدهم و دفاع از برنامه‌های این وزیر برای کابینه دوازدهم، تصریح کرد: بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و این نشان از عملکرد اقتصادی این وزارتخانه است.
وی با بیان اینکه این وزارتخانه صورت‌های مالی خود را در راستای ارتقای شفافیت در سامانه ها منتشر کرده است، گفت: همچنین بیش از ۱۸ هزار میلیارد سرمایه گذاری جدید در چهار سال اخیر داشته و ۵۰ هزار میلیارد تومان برای سال های آینده در دستور کار دارد که ۷۵ درصد طرح عمل در مناطق کمتر توسعه یافته تعریف شده است.
موسوی با اشاره به اینکه بازدهی سرمایه گذاری در صندوق‌های بازنشستگی افزایش یافته، گفت: وزارت رفاه دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی داشته تا جایی که سود خالص تلفیق مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش داشته، برنامه‌های راهبردی پنج ساله به طور کمی تدوین شده و برنامه تمام صندوق‌های بازنشستگی به صورت سالانه مشخص است.
وی تصریح کرد: صندوق های تابعه این وزارتخانه موتور محرک آن هستند.
مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه و بهداشت و درمان، بررسی صلاحیت علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را عصر امروز (چهارشنبه) آغاز کرده است.
علی ربیعی ۶۲ ساله، دارای دکترای مدیریت استراتژیک دارد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، مشاور رئیس‌جمهور در امور اجتماعی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر اطلاعات، مسئول اجرایی و کمیته تبلیغات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را در کارنامه خود دارد.