همراه با مفاخر؛

پشتکار، پشتکار و پشتکار رمز موفقیت من است

سی سال در دبیرستان های منطقه ۶ تهران ادبیات درس داد و بعد از بازنشستگی، تقویم تحصیلی اش را دوباره از اول ورق زد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، خانم پروین ناهیدی، که حالا به عنوان مدرس ادبیات فارسی در دانشگاه مشغل به کار است، با پایان یافتن دوران اشتغال رسمی اش، به تصمیم دیرینه اش جامه عمل پوشاند و از دانشنامه های کارشناسی ارشد و سپس دکتری در رشته ادبیات فارسی دفاع کرد.

خودش داستان را این طور تعریف می کند: زمانی که دبیر ادبیات فارسی بودم، همیشه مصمم بودم که ادامه تحصیل بدهم. این بود که بعد از بازنشستگی برای تحصیلات تکمیلی راهی کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه شدم.

او تاجیکستان و افغانستان را، در کنار ایران، از پایگاه های مهم ادبیات فارسی می داند و می گوید: همواره علاقه خاصی به تاجیکستان داشتم و به همین دلیل با علاقه شخصی به تاجیکستان رفتم و با زحمت زیاد توانستم دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته ادبیات فارسی با موفقیت سپری کنم.

او که دانشنامه های تحصیلی اش مورد تایید وزارتخانه های علوم در سه کشور تاجیکستان، روسیه و ایران است، از سوی آکادمی علوم تاجیکستان به عنوان دانشجوی نمونه شناخته شده است.

خانم ناهیدی درباره فعالیت هایش در این روزها چنین می گوید: بیشترین فعالیت های علمی من در زمینه های مختلف ادبی، مقاله نویسی، شرکت در همایش های داخلی و خارجی و فعالیت در انجمن های علمی و ادبی است.

تمام مسیر را با علاقه دنبال کرده ام

او که برای تطابق واحدهای درسی که در خارج از کشور گذرانده بوده، ناگزیر به شرکت در امتحانات دانشگاهی ایران بوده است، می گوید: سفرهای زیادی به اصفهان داشتم تا در کنار دانشجویان کم سن و سال در امتحانات شرکت کنم. گاهی هم از من آزمون های انفرادی گرفته می شد و با علاقه تمام این مسیر را دنبال می‌کردم.

این بازنشسته نمونه کشوری ادامه می دهد: هرکس هر موضوعی را که قلباً بخواهد حتما به آن خواهد رسید و حتماً موفق خواهد شد ولی باید برای رسیدن به هدف پشتکار داشت.

پیشکسوت انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، احساس مسئولیت و دقت را در کنار عشق و علاقه به کار، باعث موفقیت می داند و در حال حاضر به کار مشاوره تحصیلی و پایان نامه دانشجویان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی می پردازد.

مدیون خانواده ام هستم

او که عشق و علاقه فراوانی به معلمی و تدریس دارد، می گوید: همیشه در زندگی ام موفق بوده ام و البته موفقیت هایم را در درجه اول مدیون پدر و مادرم هستم که امیدوارم قرین رحمت الهی باشند. بعد از آنها خواهران و برادرانم نقش مهمی در زندگی من داشتند و بعد از آن فعالیت ها و زحمات خودم بوده است که امروز نتیجه آن را می بینم.

رمز موفقیت من یک واژه است

او با بیان اینکه با شروع دوران بازنشستگی، هیچ وقت احساس خستگی نکرده است، می افزاید: همیشه با عشق و علاقه فعالیت می کردم و رمز موفقیت خود را همیشه در یک واژه بیان می کنم: پشتکار، پشتکار و پشتکار.

این بانوی بازنشسته کشوری به ادبیات فارسی عشق می ورزد و خدمت به فرهنگ و ادبیات کشور عزیزمان ایران را افتخاری برای خود می داند و به دلیل اراده آهنینی که منجر به طی مدارج علمی پس از دوران بازنشستگی شده است، در سال ۱۳۹۹ به عنوان بازنشسته نمونه کشوری برگزیده شده است.

دکتر ناهیدی تالیفات زیادی هم در زمینه کتاب های کمک درسی مقطع متوسطه و کتابی با موضوع زبان و ادبیات فارسی دارد که درسنامه ای دانشگاهی است و بارها تجدید چاپ شده است.

او در پایان می گوید: هر کاری که بتوانم برای پیشرفت ادبیات کشورمان انجام می دهم.