رونمایی از تندیس بازنشسته نمونه کشوری

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تندیس بازنشسته نمونه کشوری رونمایی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مراسم رونمایی از تندیس بازنشسته نمونه کشوری صبح امروز در محل ساختمان صندوق برگزار شد. در این مراسم مجید ملانوروزی رییس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر دومین اقتصاد خلاق و پویا در دنیا محسوب می‌شود؛ بنابراین بخشی از این هنر می‌تواند توسط بازنشستگان هنرمند تولید شود.
وی افزود: بازنشستگان می‌توانند با بهره مندی از تورهای هنری و کارگاه ها، هنر خود را تقویت و با ورود آن به بازار ارزش افزوده در این زمینه داشته باشند.
کامبیز صبری طراح تندیس بازنشسته نمونه نیز در این مراسم، ضمن تشریح شاخص‌های طراحی این تندیس توضیح داد: استفاده از مواد شفاف که از نظر هنری حرکتی نو است و از لحاظ معنا رسیدن انسان به کمال و شفافیت را در زمان بازنشستگی نشان می‌دهد، اولین شاخص طراحی این تندیس بود.
وی افزود: دو کره طراحی شده در بدنه این تندیس نمادی از جهان هستی است که در پایین تندیس انرژی‌ها باز است و مانند انرژی‌ای است که انسان برای سازندگی دارد و در بالا این انرژی‌ها به تکامل می رسد؛ همچنین حالت انسان در دوران‌های مختلف زندگی روی این تندیس شفاف طراحی شده است و در پایین آن با خط کوفی که ریشه و اصالت را در تاریخ شمسی ایران نشان می‌دهد کلمه “بازنشسته نمونه” حک شده است.
صبری ادامه داد: اطراف تندیس با آجر که نماد معماری ایرانی است و همانند یک خانه کل این فرآیند را در برگرفته، طراحی شده است.
در پایان این نشست از تندیس بازنشسته نمونه کشوری با حضور نمایندگان تشکل های بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مجید ملانوروزی و کامبیز صبری رونمایی شد.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی
عکاس: حسین حاجی بابایی