کارگاه آموزشی «تغذیه، بهداشت و زندگی سالم» برگزار شد

کارگاه آموزشی تغذیه، بهداشت و زندگی سالم برای سالمندان، با حضور سفیران تغذیه کانون های بازنشستگان کشوری استان تهران برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کارگاه آموزشی تغذیه، بهداشت و زندگی سالم برای سالمندان، با هماهنگی مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در استان تهران با حضور سفیران تغذیه کانون های بازنشستگان کشوری این استان در سالن همایش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این کارگاه یک روزه، مهین عظیمی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت درباره «شیوه زندگی سالم»، آزاده سادات زنده باد، متخصص طب سالمندی با موضوع «راه های تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر»، پریسا ترابی، مدیر گروه تغذیه سالمندان دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره «تغذیه سالمندی» و فاطمه کمیجانی کارشناس ارشد کاردرمانی سالمندان نیز با موضوع «تمرین درمانی» سخنرانی کردند.
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالمندی را یک موفقیت دانست و افزود: سالمندی معضل نیست، بلکه یک موفقیت است. با افزایش سن، بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون بالا، دیابت و قند افزایش پیدا می کند که اصلاح شیوه زندگی ‌مهم ترین عامل پیشگیری از این بیماری ها است.
مهین عظیمی افزود: مراقبت های دوره ای، مانند چکاپ فشار خون، قند و چربی خون، تعادل و قوت حافظه می تواند به سلامتی سالمندان کمک شایانی کند.
وی، فعالیت های فیزیکی، تغذیه، مراقبت از مفاصل کمر، زانو و ‌پاها و ‌پیشگیری از حوادث و سقوط، بهداشت دهان و دندان و‌ پیشگیری از پوکی استخوان، یبوست، بی اختیاری ادرار، کنترل استرس و افسردگی را از آموزش های لازم برای سالمندان عنوان کرد.
عظیمی گفت: ۵۱ درصد جمعیت سالمندان کشور را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می دهند. همچنین ۲۸ درصد از جمعیت سالمندان، روستایی و ۷۲ ‌درصد شهرنشین هستند که هر کدام مشکلات خود را دارند.

تهیه خبر: رابط روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری در استان تهران
عکس: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی