برگزاری کارگاه پیشگیری از آلزایمر در خانه امید اهواز

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان خوزستان از برگزاری کارگاه پیشگیری از آلزایمر در شهرهای مختلف این استان، با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، دزفول، بهبهان، آبادان و شوشتر، کانون های بازنشستگی و سفیران آلزایمر خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، آرش رشادتمند در کارگاه آموزشی «پیشگیری از آلزایمر» که با حضور بازنشستگان کشوری و سفیران آلزایمر صندوق بازنشستگی کشوری در خانه امید اهواز برگزار شد، گفت: بیماری آلزایمر شایع ترین نوع بیماری دمانس است و باعث اختلال جدی در حافظه و مهارت های فکری فرد، مانند قدرت تفکر، استدلال، قضاوت، محاسبه و… شده و در نهایت انجام فعالیت های روزمره را برای وی سخت می کند.
رشادتمند با بیان اینکه آلزایمر سبب می شود تا فرد بیمار برای مراقبت از خود نیاز به کمک پیدا کند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این بیماری، قرار است تا کارگاه های آموزشی در شهرهای مختلف استان خوزستان با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، دزفول، بهبهان، آبادان و شوشتر و همچنین کانون های بازنشستگی و سفیران آلزایمر برگزار شود.
رشادتمند با تاکید بر اینکه مدیران عالی صندوق بازنشستگی کشوری توجه ویژه ای به مسائل معیشتی، پزشکی، فرهنگی و ورزشی بازنشستگان کشوری دارند، گفت: بر همین اساس، در استان خوزستان نیز به تمامی این مسائل توجه جدی شده و برنامه ریزی مناسبی برای اجرای هر یک از اهداف و برنامه های صندوق انجام می شود.
وی با اشاره به تعامل این صندوق با کانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: تلاش شده تا از مسوولان کانون بازنشستگان آموزش و پرورش به عنوان رابط صندوق با شبکه های بهداشتی و درمانی استان برای برگزاری کارگاه های آموزش آلزایمر و تغذیه استفاده شود.
شلیل احمدی، جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب نیز در این همایش، درباره آلزایمر، تاریخچه و راه های پیشگیری از آن، سخنرانی کرد.

تهیه خبر و عکس: محسن محمدزاده، رابط روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشور در استان خوزستان