خروج ۹ شرکت از هلدینگ آتیه صبا

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با اعلام خروج ۹ شرکت از شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ، گفت: رویکرد جدید هلدینگ آتیه صبا در خروج از بنگاه‌داری می تواند به عنوان یک الگو، تحولات بزرگی را در شرکت های وابسته به این صندوق ایجاد کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، ولی آذروش، اظهار داشت: به دنبال نشست های کمیته اقتصاد مقاومتی در صندوق بازنشستگی کشوری و براساس تحلیل محتوایی و عملکردی شرکت های مالکیتی، هیات مدیره شرکت آتیه صبا تصمیم به انحلال و خروج شرکت های زیان‌ده، کم بازده یا بدون فعالیت موثر گرفته که هم اکنون، فرآیند انحلال ۹ شرکت آغاز شده است.
آذروش این حرکت پیشگامانه را گامی بزرگ برای صرفه‌جویی‌های مالی به نفع بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دانست و تاکید کرد: با نظر مثبت صندوق، برنامه ارزیابی و تحلیل شرکت های مدیریتی تحت پوشش هلدینگ آتیه صبا انجام شده و برای هر دسته برنامه مشخصی تدوین شده است.
وی افزود: تعدادی از شرکت ها، زیان انباشته خود را براساس برنامه ریزی انجام شده و به صورت هدفمند به تدریج کاهش دادند. تعدادی از شرکت ها با اصلاح ساختار سرمایه ای خود برای بهبود عملکرد گام برداشتند. اما شرکت هایی نیز وجود داشتند که به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن کارخانجات و خط تولید و افزایش روز افزونِ زیان انباشته، قدرت رقابت و حضور در بازار را از دست دادند و در نهایت شرکت‌های زیان‌دهی که درصد سهامداری صندوق در آن ها پایین و خروج از آن ها ضروری بوده است. به همین دلیل برای هر یک از این گروه ها، تصمیم جداگانه و مشخصی گرفته شده است.
آذروش این استراتژی و رویکرد جدید هلدینگ آتیه صبا در خروج از بنگاه داری را یک الگو برای ایجاد تحولات بزرگ در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری دانست و افزود: در این فرآیند و جراحی به طور طبیعی، نیروی انسانی غیر مولد جای خود را به نیروی انسانی مولد و توانمند خواهد داد.
وی اظهار داشت: امروز ضروری است تا به صورت فعال و اثربخش در بازارهای نوین داخلی و جهانی حضور یافته و اشتغال مولدی در مجموعه های اقتصادی تحت پوشش ایجاد شود.