مراجعه ۸۸ هزار بازنشسته کشوری به دفاتر پیشخوان دولت

در شش ماهه نخست سال جاری، ۸۸ هزار بازنشسته کشوری برای دریافت چهار خدمت چاپ حکم، چاپ فیش حقوق، صدور کارت منزلت و استعلام به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پس اجرای مرحله نخست طرح برون سپاری خدمات صندوق بازنشستگی کشوری که شامل چهار خدمت چاپ حکم، چاپ فیش حقوق، صدور کارت منزلت و استعلام بود، در گام دوم، خدمات عصا، عینک و سمعک بازنشستگان این صندوق نیز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد که در شش ماه نخست امسال با استقبال ۸۸ هزار و ۸۲۹ بازنشسته در ۳۱ استان مواجه شده است.
براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری، بیشترین استقبال بازنشستگان کشوری از فاز دوم طرح برون سپاری خدمات این صندوق، در استان های تهران با ۱۷ هزار و ۸۱۸ نفر، گیلان با ۹ هزار نفر، آذربایجان شرقی با هشت هزار و ۸۷۳ نفر، خوزستان هفت هزار و ۱۷۸ نفر و آذربایجان غربی با پنج هزار و ۴۱۵ نفر صورت گرفته است.
برون سپاری خدمات غیرحاکمیتی صندوق بازنشستگی کشوری در راستای مصوبات ابلاغی و با توجه به تاکید دولت مبنی بر واگذاری خدمات مورد نیاز مردم به دفاتر پیشخوان دولت، صورت می گیرد.
دسترسی آسان تر به مراکز ارائه خدمات برای بازنشستگان کشوری در سراسر کشور به ویژه در نقاطی که به مراکز استان و ادارات بازنشستگی کشوری دور هستند، کاهش رفت و آمد بازنشستگان، در دسترس بودن دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان ها، ارائه خدمات اصلی به بازنشستگان در این دفاتر و صرفه جویی در وقت و انرژی این عزیزان از جمله اهداف و دستاوردهای طرح برون سپاری است.
در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاهای کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند که لیست دفاتر ارائه دهنده این خدمات در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir موجود است.
‌ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند و این صندوق در ۳۱ استان کشور به مشترکان خود خدمات ارائه می دهد.