روزبه کردونی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت رفاه شد

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «روزبه کردونی» به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در این حکم آورده است: نظر به مراتب دانش، تعهد و تخصص ارزشمند جنابعالی در حوزه های عمومی، اجتماعی، سیاست گذاری و ارتباطات و با عنایت به تجربه جنابعالی در ایجاد تعامل هوشمندانه و مناسب با رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی و گروه های ذی نفع به موجب این حکم به عنوان «مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب می شوید.
ربیعی در ادامه تاکید کرده است: کارکرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارکردی اجتماعی است که موضوعاتی نظیر فقر و نابرابری از اصلی ترین اولویت های آن است. حتی بخش های اقتصادی آن نیز ماهیت اقتصادِ اجتماعی دارد. جامعه کار و کارگر، کارفرمایان، کارآفرینان، تعاونگران، گروه های اجتماعی کم توان، آسیب دیدگان اجتماعی، بیکاران در انتظار شغل، افراد جویای مهارت و بازنشستگان، به عنوان اصلی ترین عناصر رشد و توسعه و رفاه کشور، ذی نفعان بزرگ این وزارتخانه هستند که ما را ملزم به تبیین جامع مسائل و اطلاع رسانی صحیح برای جامعه و کنشگران این عرصه می نماید. به همین منظور مهم ترین مساله برای اینجانب از یکسو تبدیل روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی به صدای گروه های خاموش و از سوی دیگر انعکاس رسانه ای هوشمندانه فعالیت های برنامه ای دستگاه است.
وی همچنین با اشاره به انتظارات و اهداف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت رفاه، تصریح کرده است: در این چارچوب و با توجه به اهمیت روابط عمومی کارآمد در تحقق سیاست ها و اهداف این وزارتخانه، انتظار می رود برای نیل به اهداف زیر با جدیت و تدبیر عمل نمایید:
۱-ارتباط مستمر و هماهنگی کامل با شورای اطلاع رسانی دولت و سایر مراجع اطلاع رسانی و رسانه ای کشور
۲-جمع آوری، تحلیل و ارائه اطلاعات و گزارش های سیاستی درخصوص وزارتخانه و ارائه هدفمند آن به افکار عمومی
۳-رصد و تحلیل محتوای رسانه های فضای مجازی و مکتوب درحوزه عمومی
۴-تلاش جهت گسترش گفتمان سازی در عرصه های مختلف
۵-تدوین و اجرای سیاست رسانه ای واحد در وزارتخانه، سازمان ها و واحدهای تابعه
۶-ایجاد انسجام، هماهنگی و وحدت رویه بین روابط عمومی های سازمان ها و واحدهای تابعه وزارتخانه در حوزه های ارتباطی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی
۷-نظارت به منظور هم افزایی و استفاده بهینه از امکانات، ایجاد هماهنگی، هم سویی بین فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای معاونت ها، سازمان ها و صندوق ها
۸-برنامه ریزی برای صرفه جویی و بیشترین بهره گیری از هزینه های لازم برفعالیت های آگاهی بخش توسط سازمان ها، گسترش خیرجمعی و سایر موارد مرتبط در هریک از حوزه ها
۹-هماهنگی به منظور انتخاب مدیران روابط عمومی دستگاه ها، سازمان ها و واحدهای تابعه و نظارت برعملکرد آن ها
۱۰-تلاش جهت گسترش ارتباطات موثر بین سطوح ستاد و صف و بین وزارتخانه، واحدهای تابعه و ادارات کل در استان ها
۱۱-تلاش جهت گسترش روحیه امید، اعتماد، نشاط اجتماعی، شادابی و خیرجمعی در جامعه به ویژه جامعه کار و تولید
۱۲-ایجاد زمینه گسترش حضور و مشارکت بیشتر اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، فعالان مدنی و نهادهای خیریه در فرایندهای سیاستگذاری
۱۳-انعکاس واقعیت های اجتماعی جامعه، انتقاد ها و پیشنهادهای گروه های ذیربط، ذی نفع و شهروندان به واحدهای مرتبط
۱۴-تلاش برای ایجاد گفت و گوی اجتماعی میان وزارتخانه و دستگاه های تابعه، نهادهای مدنی و دانشگاه ها
ربیعی در این حکم همچنین ابراز امیدواری کرده است که مجموع تدابیر و فعالیت های جنابعالی موجب ارتقای شان و منزلت وزارت متبوع و اعتلای جایگاه آن در نزد افکارعمومی شود.