«قهرمان گمشده» آماده حضور در جشنواره سینما حقیقت

مهدی جعفری که در نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند بخش جایزه شهید آوینی را دریافت کرد، امسال با فیلم «قهرمان گمشده» متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی سینما حقیقت، «قهرمان گمشده» تازه‌ترین مستند مهدی جعفری به تهیه‌کنندگی جعفر صانعی‌مقدم، با نگاهی به مشکلات بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری، آماده حضور در یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت می شود.
این اثر مستند، در صورت پذیرفته شدن از سوی هیات انتخاب یازدهمین جشنواره سینماحقیقت، برای نخستین بار روی پرده خواهد رفت.
تندیس بهترین فیلم کوتاه جشن خانه سینما برای «کمی بالاتر»، جایزه ویژه جشنواره تورین ایتالیا برای «زیارت»، نشان بهترین مستند از فستیوال ماگنولیای قبرس برای «هر کجا بروم آسمان مال من است»، جایزه شهید آوینی برای «نام و نشان» از جمله جوایزی است که مهدی جعفری تاکنون موفق به کسب آن‌ها شده است.
وی مستندهای «قصه‌ها»، «هر کجا بروم آسمان مال من است»، «مجموعه مستند ۲۳ نفر»، «نام و نشان» و فیلم‌های سینمایی «بلوگا» و «ایستگاه اتمسفر» را در کارنامه کاری خود دارد.
مهدی جعفری به عنوان پژوهشگر و کارگردان، وحید ابراهیمی و داود ملک، تصویربرداران، جعفر خوشخو، صدابردار، نیما تقوی‌زاده، صداگذار، محمد نجاریان داریان، تدوینگر، غلامرضا حیدری، مدیر تولید و دستیار کارگردان، وحید ابراهیمی و ایلیا جعفری به عنوان عکاس و جعفر صانعی‌مقدم در جایگاه تهیه‌کننده از جمله عوامل تولید مستند «قهرمان گمشده» هستند. این فیلم مستند در صندوق بازنشستگی کشوری تهیه شده است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، در شهر تهران برگزار می کند.