استاندار همدان در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی؛

امکانات رفاهی و تفریحی دستگاه‌های اجرایی همدان باید در اختیار بازنشستگان استان قرار گیرد

استاندار همدان گفت: امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی دستگاه‌های اجرایی استان باید با شرایط آسان به شکل رایگان یا با هزینه کم در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک هم اندیشی با مدیریت صندوق بازنشستگی و روسای کانون های بازنشستگی استان که با حضور جمعی از پیشکسوتان استان همدان، معاونین استانداری از جمله معاونت سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی؛ معاونت اقتصادی؛ معاونت توسعه مدیریت و منابع؛ مدیرکل بازرسی؛ مدیرکل حراست و مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، افزود: بانک ها نیز باید در ارایه تسهیلات به بازنشستگان سخت گیری بی مورد را کنار بگذارند؛ برخی بانک ها در این خصوص کم لطفی می کنند و نسبت به پرداخت وام به قشر بازنشسته سخت گیر هستند که باید رویه خود را اصلاح کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: برخی مجموعه های تولیدی نیز امکان عرضه بدون واسطه و با قیمت مناسب کالاهای خود را دارند که می توان بخشی از آنها را با هماهنگی کانون ها در اختیار بازنشستگان قرار داد.

استاندار همدان اظهار کرد: رسیدگی به مسایل و مطالبات بازنشستگان مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد و در این خصوص یک عزم و اراده جدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه سلامت خدمات پررنگی را به اقشار مختلف جامعه از جمله بازنشستگان و دهک های پایین ارایه کرده است، گفت: البته باید نظارت لازم بر قیمت و کیفیت خدمات درمانی اقشار مختلف از جمله بازنشستگان بیشتر شود.

استاندار همدان همچنین در خصوص اشتغال فرزندان بازنشستگان نیز گفت: در این حوزه نیز آمادگی معرفی نفرات آماده به کار به واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی را داریم.

وی اظهار کرد: ۲۰۵ واحد تولیدی راکد در همدان به چرخه تولید بازگشته که همه آنها نیازمند نیرو هستند.

استاندار همدان گفت: بعضی از نیروهای جویای کار اصرار به اشتغال در اداراتی مانند استانداری و فرمانداری و جهاد کشاورزی و امثال این ها را دارند در حالی که ظرفیت به کارگیری نیرو در دستگاه های اجرایی محدود است، ضمن اینکه بازار کار خارج از فضای اداری و دولتی نیز زمینه گسترده تری برای درآمدزایی و پیشرفت در اختیار افراد می گذارد.

در ابتدای این دیدار «روح الله افشار» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات روسای کانونهای بازنشستگی استان در همراهی و تعامل با مجموعه صندوق در استان گزارش مختصری از فعالیت ها و اقدامات انجام شده صندوق بازنشستگی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و خدمات ارائه شده به بازنشستگان محترم را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: تا آذر سال جاری حدود ۲ هزار پرونده برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه از سوی دستگاه‌های اجرایی به مدیریت صندوق ارسال شده که مورد بررسی قرار گرفته و احکام آنان در کمترین زمان ممکن صادر شده است.

افشار گفت: در سال‌جاری به بیش از ۴ هزار نفر وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و به تعداد ۶۰ نفر از فرزندان بازنشستگان که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند نیز مبلغ ۳۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد و با باز پرداخت ۳۶ ماهه پرداخت شده که این ها بخش کوچکی از خدماتی است که به مشترکین صندوق ارائه شده است.

در این نشست، روسای کانون های بازنشستگی و نمایندگان بازنشستگان به طرح مسایل و مشکلات و مطالبات خود در ۳ بخش معیشت؛ درمان و تکریم بازنشستگان پرداختند.

در پایان، استاندار همدان به پاس خدمات ارزشمند و قابل توجه مدیریت صندوق بازنشستگی استان مراتب قدردانی خود و جامعه بازنشستگان استان را با اهدای لوح سپاس از آقای روح الله افشار ابراز کرد.