۹۲ درصد وراث وظیفه بگیر صندوق زن هستند

۹۲ درصد وراث وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری زن و هشت درصد مرد هستند و این توزیع در استان ها به صورت تقریبی نیز همین گونه است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، استان های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد ورثه و استان های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری کمترین تعداد ورثه وظیفه بگیر را دارند.
بانوان با نسبت همسر و دختر بیشترین تعداد وراث را تشکیل می دهند به طوری که در سال گذشته ۱۸۸ هزار و ۳۳۴ نفر با نسبت همسر و ۱۱۰ هزار و ۵۳۰ نفر با نسبت دختر و چهار هزار و ۸۹۸ نفر بانسبت مادر وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری بوده اند.
وراث وظیفه بگیر به تفکیک سن در سال گذشته به صورت ۱۳ هزارو ۵۳۳ زن و مرد بین ۱۵ تا ۲۰سال و ۱۴ هزار و ۹۰ زن و مرد بین ۲۰ تا ۲۵ سال و ۱۲ هزار و ۷۲۶ زن و مرد بین ۲۵ تا۳۰ سال بوده است.
همچنین در سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۳۶ زن و مرد بین ۳۰ تا ۳۵ سال و ۱۳ هزار و ۹۲۶ زن و مرد بین ۳۵ تا ۴۰ سال و ۱۲ هزار و ۸۸۷ زن و مرد بین ۴۰ تا ۴۵ و ۱۷ هزار و ۵۰۳ زن و مرد بین ۴۵ تا ۵۰ سال به تفکیک سن وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری بوده اند.
۲۴ هزارو ۱۲۵ زن و مرد بین ۵۰ تا ۵۵ سال و ۳۲ هزار و ۱۷ زن و مرد بین ۵۵ تا ۶۰ و ۱۶۳ هزار و ۳۰۲ زن و مرد ۶۰ سال به بالا در سال گذشته به تفکیک سن وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری بوده اند.
حقوق متوفی به طور مساوی بین وراث حائز شرایط تقسیم می شود و درصورت حذف هر کدام از ورثه سهم ایشان بین سایر وراث تقسیم می شود بنابراین تعداد موظفینی که تک ورثه هستند سهم بیشتری از جامعه وراثِ حقوق بگیر را شامل می شوند.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی