آموزش ۱۳۰ سفیر مبارزه با آلزایمر

صندوق بازنشستگی کشوری سال گذشته، با هماهنگی انجمن آلزایمر ایران ۱۳۰ بازنشسته را به عنوان سفیر مبارزه با آلزایمر آموزش داده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، روند رو به رشد سالمندی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به دمانس و آلزایمر که به خودی خود بخشی از بازنشستگان کشور را نیز شامل می شود، باعث شد تا صندوق بازنشستگی کشوری در راستای انجام مسوولیت های اجتماعی خود باهدف خدمت به بازنشستگان ۱۳۰ سفیر آلزایمر را آموزش دهد.
سفیران، بازنشستگانی هستند که تحصیلات مرتبط دراین زمینه داشته باشند و با شرکت در کارگاه های آموزشی به صورت داوطلبانه به عنوان سفیر پیشگیری از بیماری آلزایمر آموزش دیده و هم اکنون با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای بازنشستگان در استان ها کارگاه های آموزشی برگزار می کنند.
همچنین صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به آموزش تعدادی از بازنشستگان به عنوان سفیر تغذیه سالم و سفیر ورزشی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور کرده است.
هدف از تربیت و آموزش سفیران تغذیه، آموزش بهداشت و تغذیه سالم به جامعه هدف با استفاده از توان علمی و تجربی بازنشستگان در قالب سازمان های مردم نهاد و بدون اتکا به بودجه دولتی است، همچنین هدف نهایی، کاهش هزینه های درمانی و کمک به افزایش سلامت بازنشستگان است.
با همکاری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران نیز ۶۲ نفراز بازنشستگان تحت پوشش از هر استان یک نفر خانم و یک نفر آقا با تحصیلات مرتبط پس از طی دوره توجیهی به عنوان مربیان بدنسازی در استان ها انتخاب شده تا نسبت به آموزش داوطلبانه به بازنشستگان اقدام کنند.