هیات مدیره صندوق حافظ منافع بازنشستگان است

رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هیات مدیره صندوق حافظ منافع بازنشستگان و نظارت بر عملکرد و فعالیت شرکت‌ها و املاک زیرمجموعه آن است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ایزدی، با تاکید بر اینکه وجود صندوق بازنشستگی کشوری، در دستان باکفایت بازنشستگان است، گفت: طبق اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری، هیات مدیره حلقه اتصال مدیرعامل و اعضای صندوق یا همان بازنشستگان فرهیخته تحت پوشش است و مهم‌ترین وظیفه آن در ساختار اجرایی، بحث تصویب بودجه است.
ایزدی خاطرنشان کرد: هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نقش نظارتی دارد و در امور اجرایی جز مواردی که با هماهنگی مدیریت انجام می شود، دخالت نمی کند. اعضای این هیات، حافظ منافع بازنشستگان صندوق بوده و نظارت بر عملکرد و فعالیت شرکت‌ها و املاک تحت پوشش را برعهده دارند.
وی یادآور شد: اگر‌چه بودجه مورد نیاز صندوق بازنشستگی کشوری توسط هیات مدیره تصویب می شود، اما این هیات هیچ دخالتی در تعیین حقوق دریافتی بازنشستگان ندارد.
رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در برخی از استان ها مدیران صندوق تنها با ۱۰ تا ۱۲ نفر نیرو مجموعه خود را مدیریت می کنند، در حالیکه ببا جمعیت کثیری از بازنشستگان و وظیفه بگیران مواجه هستند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی کشوری همواره تلاش کرده تا برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش و ارائه خدمات با کیفیت تر قدم بردارد، گفت: برهمین اساس، یکی از سیاست های مهمی که به خصوص در سه سال اخیر دنبال شده است، ساخت و تقویت خانه های امید بازنشستگان در تمام استان های کشور بوده است.
ایزدی گفت: خانه امید از جمله پروژه های غیرانتفاعی صندوق بازنشستگی کشوری است که در راستای خدمت رسانی و فراهم کردن امکانات فرهنگی و ورزشی برای گذران اوقات فراغت بازنشستگان در سطح کشور ساخته می شود.
وی بابیان اینکه تاکنون در ۲۳ استان کشور ۴۳ خانه امید توسط صندوق بازنشستگی کشوری ساخته شده است، افزود: این مراکز دارای بخش‌های مختلفی چون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی و هنری، کافی‌‏نت، کافی‌شاپ، سالن ورزشی، کلاس های آموزش پیشگیری از آلزایمر و تغذیه سالم، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش به ویژه در زمینه حقوق شهروندی، واحدهای ‏مشاوره و کاریابی و واحد فناوری اطلاعات هستند.‎
ایزدی با اشاره به فعالیت های انجام شده در خانه های امید، اظهار داشت: در این اماکن فرهنگی فعالیت هایی مثل شاهنامه خوانی و شب شعر، موسیقی و سرود، کامپیوتر، نقاشی و خطاطی، صنایع دستی، زبان انگلیسی، مشاوره حقوقی و روان شناسی و فعالیت های درمانی توسط پزشک عمومی و دندانپزشکی و … به بازنشستگان کشوری ارائه می شود.