صندوق رفاه اجتماعی امید تشکیل می شود

رئیس جمهوری در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی، از تشکیل صندوق رفاه اجتماعی امید خبر داد و گفت: می خواهیم تمام اقشار ضعیف جامعه از حداقل زندگی استاندارد برخوردار شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: یک استاندارد برای حداقل زندگی تعریف خواهیم کرد و اعلام می کنیم هرکس در کشور زندگی و درآمد او از این حداقل کمتر است می تواند در یک سازمان حمایتی ثبت نام کند.
وی با اشاره به اینکه نظام تامین اجتماعی را سال آینده به صورت گسترده آغاز خواهیم کرد، افزود: ما می خواهیم تمام اقشار ضعیف جامعه از حداقل زندگی استاندارد برخوردار شوند و این کار از بودجه ۹۷ شروع می شود.
رئیس جمهوری اضافه کرد: در تبصره ۱۴ از نمایندگان می خواهیم در بحث یارانه، اصلاحات لازم به دست شما و با کمک دولت انجام شود. در بخش یارانه همه ما معتقدیم آنهایی که نیازمند هستند به یارانه برسند. سازمان هدفمندی یارانه را در این بودجه تغییر می دهیم. این سازمان به یک صندوق رفاه اجتماعی امید تبدیل می شود و شرایط جدیدی برای یارانه نقدی به وجود می آید.
روحانی تصریح کرد: نیاز و خواست مردم را باید در چارچوبی برآورده کنیم و هرآنچه اینجا به دست آمد برای مخارج دیگر برنمی گردد و هرآنچه ما در تبصره ۱۴ به دست آوریم، یا برای رفع فقر مطلق هزینه می کنیم یا برای رفع برخی مشکلات در بخش سلامت استفاده می شود.
وی تاکید کرد: کاری که در بودجه ۹۷ انجام می شود، اشتغال، رفع فقر، تعریف یک استاندارد برای یک زندگی و درخواست برای آنهایی است که نیازمند هستند برای ثبت نام و در نهایت یک سیستم دقیق پایشی در کشور و نظام جدید تامین اجتماعی برای همه مردم را ساماندهی کنیم.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکس: خبرگزاری خانه ملت