آزادراه شرق سپاهان تا شهریور ۹۷ تکمیل می شود

مدیرعامل هلدینگ تراز پی ریز وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: طرح آزادراه شرق سپاهان به عنوان راه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب، با برنامه ریزی های دقیق و مدیریت مناسب با جبران عقب ماندگی های گذشته شهریور ماه سال ۱۳۹۷ تکمیل و به بهره برداری می رسد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیرحسین کریمی ضمن حضور در میزگرد روزنامه فرصت امروز، با اشاره به آخرین وضعیت طرح آزادراه کمربندی شرق اصفهان یا آزادراه شرق سپاهان، اظهار داشت: این طرح با هدف تکمیل کریدور اصلی آزادراهی شمال به جنوب کشور تعریف شده که با برنامه ریزی های دقیق و مدیریت مناسب می توان انتظار داشت ضمن جبران عقب افتادگی های گذشته، شهریور ماه سال ۱۳۹۷ تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی گفت: آزادراه شرق سپاهان با شش باند رفت و برگشت به طول ۶۳ کیلومتر با حمایت و سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) ساخته می شود. با ساخت این آزاد راه فاصله تهران به شیراز ۲.۵ ساعت و فاصله تهران به اصفهان یک ساعت کوتاه تر می شود.
کریمی با بیان اینکه این آزادراه با برقراری ارتباط بهتر بین شهرهای مختلف استان به شکل مؤثری بار ترافیک شهر اصفهان را کاهش می دهد، گفت: سهم صندوق بازنشستگی کشوری در این قرارداد ۷۰ درصد هزینه های اصلی شامل ارزیابی املاک و رفع معارض تأسیساتی، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص است. همچنین برای دریافت سهم وزارت راه و شهرسازی نیز اقدام شده که این سهم در قالب اوراق و تامین قیر به نتیجه رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه آهنگ پیشرفت کل پروژه از اردیبهشت ماه سال جاری با شیب قابل توجهی تند شده است، اظهار داشت: آهنگ پیشرفت طرح در این مدت کوتاه به گونه ای بوده رشد منفی سال های گذشته را پوشش داده است.
علیرضا کردرستمی، مدیرعامل شرکت آزادراه شرق سپاهان نیز در این نشست یادآور شد: پس از شرکت فاطرکوثران جنوب، شرکت آزادراه شرق سپاهان به عنوان یکی از شرکت های تابعه هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی ریز و با سرمایه گذاری هلدینگ آتیه صبا که هر دو وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری هستند، کار را به عهده گرفت.
کردرستمی تصریح کرد: برهمین اساس و از اردیبهشت ماه امسال، با برنامه ریزی های انجام شده، پروژه پیشرفت رضایت بخشی داشته به گونه ای که عملیات پی کنی که تا اردیبهشت ماه تنها ۱۲.۹۳ درصد پیشرفت داشته تا آبان ماه به ۷۱.۸۸ درصد رسیده و ساخت سازه فلزی: نیز از ۱۵.۶۳درصد اردیبهشت ماه به ۷۵.۴۸ درصد در آبان امسال رسیده است.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه یک و دو این پروژه گفت: قطعه یک، از آزادراه اصفهان به کاشان آغاز و پس از ۲۹ کیلومتر به جاده اصفهان-اردستان منتهی می شود که تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا خرداد ۹۷ آماده بهره برداری شود.
کردرستمی ادامه داد: قطعه دو نیز از تقاطع جاده اصفهان به اردستان آغاز و با ۳۴ کیلومتر طول به اتوبان اصفهان – نایین می رسد که پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است.
مدیرعامل شرکت آزادراه شرق سپاهان به ساخت مجتمع های رفاهی و خدماتی در طول مسیر پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات مشاور طرح و با تمرکز بر تعداد، سطح و جانمایی مجتمع‏های رفاهی و خدماتی مورد نیاز، نسبت به انتخاب زمین های مناسب اقدام شده و اخذ مجوز احداث آن ها نیز در حال انجام است.
کردرستمی تصریح کرد: با آغاز فعالیت این مجتمع های رفاهی و خدماتی در آینده، درآمد حاصل از آن به صندوق بازنشستگی کشوری و به تبع آن بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اختصاص خواهد یافت.