پایان منازعات حقوقی اراضی هتل جهانگردی محلات

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از پایان چند دهه اختلاف بر سر مالکیت بخش هایی از مجتمع هتل جهانگردی و آبدرمانی محلات خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ابراهیم صادقی فر با اشاره به امضای صورتجلسه توافق بر سر ِ پایان ِچندین دهه منازعه و اختلاف در خصوص مالکیت بخش هایی از اراضی مجتمع جهانگردی هتل آبگرم محلات، اظهار داشت: در جلسه حل اختلاف که به میزبانی دادگستری شهرستان محلات برگزار شد، علاوه بر دو طرف مناقشه، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جامعه بازنشستگان، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری و همچنین رئیس کل دادگستری استان مرکزی و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان حضور یافتند.
صادقی فر افزود: مجتمع جهانگردی هتل آبگرم محلات یکی از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری است که به گفته مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی، بر ۱۳۰ پلاک از اراضی موجود به مساحت یازده و نیم هکتار، مالکیت مسلم دارد.
وی یادآور شد: مبنای اختلاف موجود که دهه ها از آن می گذرد، به چهار پلاک فرعی محدود می شود. موضوع مناقشه نه تنها به یکی از دغدغه های شخص وزیر رفاه تبدیل شده بود، بلکه کام جامعه فرهیخته بازنشستگان کشوری را تلخ کرده و به دفعات موجب نگرانی آن ها شده بود.
صادقی فر با بیان اینکه توسعه مجتمع آبدرمانی محلات به عنوان یکی از مقصدهای مهم و مورد علاقه بازنشستگان و سایر مردم عزیزمان یکی از انتظارات است، گفت: این منطقه قطبی نوپا در جغرافیای گردشگری کشور محسوب می شود و انتظار جدی وزیر رفاه، ایجاد زمینه های لازم برای پایداری و مانایی این مجموعه است که در سال های اخیر، فعالیت های عمرانی ارزشمندی در آن اجرا شده است.
وی با بیان اینکه پرونده این اختلاف چندین ساله با رفع کدورت ها و اختلافات قدیمی و با تدبیر و تعامل ِطرفین حل شده است، خاطر نشان کرد: لازم است از پیگیری ها و کمک های معاون محترم وزیر دادگستری که به نیابت از وزیر در جلسه حل اختلاف حضور داشتند و همچنین مدیریت و تدبیر رئیس کل دادگستری استان مرکزی و رئیس دادگستری محلات تشکر کنم.
سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه مجتمع جهانگردی هتل آبگرم محلات، امروز به یکی از پایه های توسعه صنعت گردشگری در استان تبدیل شده است، گفت: حل و فصل مناقشات حقوقی از مسیر گفت و گو مطلوب همه است و معتقدیم که این اتفاق، زمینه مناسبی را برای توسعه هرچه بیشتر این مجموعه و منطقه، فراهم می کند.
مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات با ابراز خرسندی از پایان مسالمت آمیز اختلافات گذشته، تصریح کرد: این مجتمع گردشگری، بر اساس تعهدی که به صندوق بازنشستگی کشوری دارد، سالانه میزبان ده ها هزار نفر از بازنشستگان کشوری و خانواده های ایشان است.
مهدی دشتکی حصاری فعالیت دهکده آبدرمانی محلات را موجب رونق اقتصاد شهر و روستا در منطقه محلات دانست و افزود: این مهم سبب ایجاد زمینه اشتغالزایی پایدار و توسعه کمی و کیفی خدمات در این منطقه شده است که امیدواریم با شرایط پیش آمده، بتوان علاوه بر توسعه فضا و امکانات، خدمات بهتر و بیشتری به هموطنان عزیز در این مجموعه ارائه شود.