با حضور فرماندار تبریز برگزار شد؛

خانه امید تبریز میزبان اعضای شورای عالی سالمندان شهرستان تبریز

خانه امید تبریز میزبان اعضای شورای عالی سالمندان شهرستان تبریز بود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی، چهارمین و آخرین جسله هماهنگی شورای عالی سالمندان تبریز با حضور فرماندار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان تبریز و اعضای این شورا در خانه امید بازنشستگان کشوری برگزار شد.

در این جلسه که به منظور ارایه گزارش های اعضای شورا در خصوص تحقق سند ملی سالمندان (برش استانی) برگزار شد؛ ابتدا اسماعیلی در خصوص اقدامات انجام گرفته در زمینه پیشبرد سند ملی و انتظارات موجود از دستگاه های عضو برای عملیاتی نمودن سند ملی توضیحاتی ارائه کرد.

سپس «طاهره احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان با اعلام اینکه میانگین سن بازنشستگان استان ۶۴ سال و ۶۰ درصد حقوق بگیران صندوق نیز سالمند هستند، گزارش تصویری و آماری در خصوص مهم ترین فعالیت ها و عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری و مدیریت بازنشستگی استان در حوزه خدمات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و… مطابق سند ملی سالمندی ارائه کرد.

احمدزاده ایجاد خانه های امید را باهدف بازنشستگی پویا به منظور جلب مشارکت اجتماعی و گذراندن اوقات فراغت با سلامتی و نشاط دانست و گفت: از طرح هاو برنامه های اعضا در جهت محقق نمودن این ماموریت در خانه های امید استقبال خواهد شد.

وی همچنین اظهارامیدواری کرد: با تدابیر و تلاش ها و هم افزایی دستگاه های عضو شورای عالی سالمندان، اتفاق خوبی برای عزیزان سالمند رقم خورده و شاهد رفع دغدغه ها و مشکلات این حوزه باشیم و بتوانیم با جلب مشارکت اجتماعی واقداماتی چون آموزش، موجب ارتقاء توانمندی‌های فردی و مهارتی سالمندان باشیم.

درادامه فرماندار تبریز نیز با اعلام اهمیت موضوع تحقق سند در جهت تحقق سلامت ، رفاه و منزلت هرچه بیشتر سالمندان مشارکت جدی دستگاه های عبور شورا اجتناب ناپذیر بوده و ضمن پیگیری عملیاتی شدن کارت منزلت سالمندان از شهرداری تبریزخواستار برگزاری مسابقه هایی با شرکت مستقیم سالمندان مانند قصه خوانی ونقل گویی در مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و اقداماتی چون برگزاری تورهای یک روزه برای گردش این عزیزان به همراه خانواده و استفاده از امکانات شهری مانند استخر مراکز تفریحی و رفاهی به صورت رایگان و یا تخفیفات ویژه از طریق مشارکت اعضای شورا شد.

شورای عالی سالمندان بدنبال رشد صعودی جمعیت سالمند درکشور با هدف سیاست گذاری و برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی برای سازماندهی امور سالمندان در سال ۱۳۹۸ تشکیل گردیده و صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان عضو شورا در برنامه های مرتبط با سلامت و رفاه بازنشستگان ( سالمند) فعالیت می نماید.