وزارت رفاه در صدر وزارت‌خانه های پاسخگو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد : وزارت‌خانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به ترتیب در صدر پاسخگوترین وزارتخانه‌ها شناخته شدند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، عباس صالحی در نخستین اجلاس ملی «گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی» که با حضور رئیس‌جمهوری و مقامات کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد و در آن موضوع «قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» به عنوان یک حق از حقوق شهروندی و دستاوردی بزرگ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و تبیین شد، اظهار داشت: «تاکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی با ثبت اطلاعات خود به عضویت سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات درآمده‌اند.»
براساس این گزارش موضوع تصویب و اجرایی شدن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی مسوولان از جمله مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید اعلام شده که به سرانجام رسیده است.
وزارت کشور با توجه به تعداد ۱۲۹ درخواست، بیشترین تعداد پاسخگوئی (??? پاسخ) را داشته و در صدر پاسخگوترین دستگاه های اجرایی قرار دارد. وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت،معدن وتجارت، راه و شهرسازی، دادگستری، امور خارجه، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، سازمان برنامه‏ و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و استانداری تهران نیز به ترتیب در رده های دوم تا بیست و سوم پاسخگویی و همکاری را به خود اختصاص دادند.