تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد با تاکید بر این که کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور در جلسه این کمیسیون تصویب شد، گفت: هرگونه تصمیم درمورد بودجه کشور قطعا درجهت منافع اقشار مختلف مردم و به خصوص کم درآمد خواهد بود واعضای این کمیسیون برای هر یک ریال درآمدی که قرار است دولت از جامعه داشته باشد با دقت، ظرافت و براساس منطق تصمیم گیری می کنند.
یوسف نژاد ادامه داد: عمده مسایلی که مخالفان کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مطرح می کردند واقعیت های جامعه مثل اشتغال، بیکاری، مسایل تولید، صندوق بازنشستگی، مساله یارانه ها و قیمت های حامل های انرژی و توجه به بازنشستگان فولاد بود.
وی یادآور شد: موافقان نیز بر انضباط مالی در بودجه سال ۹۷، شفافیت بودجه، تمرکز زدایی ، صرفه جویی در هزینه های غیرضروری و واقعی شدن منابع و مصارف در بودجه اشاره کردند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: همچنین موافقان به موضوع کاهش ردیف های بودجه اشاره کردند که در لایحه بودجه سال جاری ۳۳۷ ردیف بود و در لایحه بودجه سال آینده به ۱۳۸ ردیف کاهش یافته است. همچنین اعتبارات متفرقه در این بودجه کاهش یافته و استفاده از بازار سرمایه و بخش خصوصی در بحث اشتغال و تولید مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: توجه به آب، محیط زیست، آلودگی هوا، حمل و نقل ریلی و بافت فرسوده از دیگر مواردی بود که از سوی موافقان کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ بیان شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در جلسه امروز کمیسیون تصویب شد و از بعد از ظهر امروز وارد بحث جزییات بودجه می شویم و ردیف ها و تبصره ها در بخش درآمدی بررسی می شود.
یوسف نژاد یادآور شد: پس از بررسی بخش درآمدی وارد بررسی بودجه در بخش هزینه ای می شویم که پیش بینی می شود بحث بررسی لایجه بودجه دو الی سه هفته در کمیسیون تلفیق ادامه داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی به موضوع مالیات در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور اشاره کرد و گفت: تلاش این است که مالیات براساس شناخت پایه های مالیاتی جدید به خصوص از کسانی که فرار مالیاتی دارند گرفته شود و هدف و انگیزه این است که فشار بر قشر متوسط و کم درآمد کمتر شود و دیدگاه های و نقطه نظرات کارشناسان و مراکز علمی مدنظر خواهد بود.