تولید لباس هوشمند برای مبتلایان به زوال عقل

شرکت ژاپنی Xenoma سازنده انواع البسه هوشمند، مجموعه ای از لباس های هوشمند را برای استفاده افراد مبتلا به بیماری زوال عقل تولید کرده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه CES2018 هفته گذشته در لاس‌وگاس آمریکا برای معرفی آخرین محصولات دنیای فناوری برگزار شد. در نمایشگاه امسال شرکت ژنوما که یک شرکت ژاپنی و وابسته به دانشگاه توکیو است، از جدیدترین محصول خود یعنی لباس هوشمند با توانایی کمک به افراد مبتلا به زوال عقل رونمایی کرد.
این لباس هوشمند، به بیماران این امکان را می دهد تا با پوشیدن آن در مراکز درمانی و نگهداری، منزل و غیره موقعیت فرد را به پزشکان، پرستاران و اعضای خانواده اعلام کنند.
این لباس های هوشمند مجهز به حسگرهایی است که حرکت فرد را حس کرده و آن را از طریق یک برنامه تلفن همراه به دیگران اطلاع می دهد. شرکت سازنده، یک پیراهن نیز با همین فناوری ابداع کرده که از آن می توان برای کنترل علائم حیاتی همچون تنفس استفاده کرد. اتصال بی سیم این پیراهن به برخی دستگاه های حساس پزشکی نیز ممکن است.
نکته مهم این است که دریافت اطلاعات توسط این حسگرها نیاز به آغشته شدن بدن به ژل یا هر مایع دیگری ندارد و آن ها از راه دور می توانند با پوست بدن در ارتباط باشند. همچنین این لباس های هوشمند حتی اگر بارها شسته شود خاصیت خود را از دست نمی دهد.
قرار است لباس هوشمند تا سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار شود.
نمایشگاه CES2018 با هدف عرضه تازه ترین نوآوری‌ها در حوزه فناوری، هر ساله اوایل ژانویه در لاس‌وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود. امسال نیز این نمایشگاه پذیرای ۳۱۷ شرکت فناوری از سراسر جهان بود. جدیدترین محصولات مبتنی بر فناوری از تازه ترین گوشی‌های هوشمند گرفته تا گجت‌های مختلف، تکنولوژی‌های پوشیدنی، تلویزیون‌ها و غیره که بیشتر آنها در ماه های آتی عرضه خواهند شد، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.