صندوق بازنشستگی فرصت آزمون و خطا ندارد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برنامه ها این صندوق به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و با هماهنگی کانون های بازنشستگی تدوین می شود، این صندوق دیگر فرصتی برای آزمون و خطا ندارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده امروز (سه شنبه) در نشست مشترک با کانون های بازنشستگی آموزش و پرورش و با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سعی بر این است که تمامی برنامه ها هدفمند باشند، گفت: موفقیت، استراتژی و برنامه می خواهد و تلاش خواهیم کرد برنامه هایمان را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و با هماهنگی کانون های بازنشستگی تدوین کنیم، به خصوص اینکه فرصت برای آزمون و خطا نداریم.
وی با بیان اینکه اعتقاد من این است که بحران مدیریت را تحویل می گیرم و با کمک شما مدیریت بحران را تحویل خواهم داد، اظهار داشت: تلاش ما این است که نقش صندوق در حوزه اقتصادی به نفع بازنشستگان باشد. متاسفانه بخش عمده ای از شرکت ها بابت رد دیون دولت به صندوق و بازنشستگان واگذار شده است.
تقی زاده، عدم کارآمدی برخی از مدیران شرکت ها را باعث زیان دهی آن ها عنوان کرد و افزود: شرکتی که به زیان‏دهی رسیده است چرا باید مدیر آن حفظ شود؟
وی با تاکید بر اینکه می خواهیم صندوقی را طراحی کنیم که بازنشسته ها در منزل شان با نشاط حضور داشته باشند، گفت: امنیت فکر و نشاط بازنشستگان به ویژه بازنشستگان ارجمند آموزش و پرورش جزو برنامه ها و خواسته های مدیریت جدید صندوق است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری را به مدیریت مغزافزاری تغییر خواهیم داد، اظهار داشت: روسای چندین کمیسیون در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند که در اتاق فکر صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشته باشند. باید دربالاترین سطح تصمیم گیری صندوق بازنشستگی کشوری، حتما نماینده بازنشستگان از جمله بازنشستگان آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه مشترک صندوق حضور داشته باشد.
تقی زاده تاکید کرد: برای خروج از بحران تلاش می کنیم از بنگاه داری خارج شویم؛ اما از سهام داری خارج نمی شویم. سهام برخی از شرکت هایی را که زیر مجموعه صندوق هستند به زیر ۵۰ درصد می رسانیم تا بتوانیم در بازار پول و سرمایه، سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه درمان اولویت اصلی صندوق بازنشستگی کشوری پیشگیری است، گفت: باید تلاش کنیم بازنشسته اول مریض نشود و در مرحله دوم اگر مریض شد، به صورت سازماندهی شده روی درمان شخص کار کنیم.
تقی زاده احصا مشکلات و پس از آن گفت و گو با وزرای مربوطه را یک اولویت دانست و افزود: وزرای مربوطه باید قبول کنند آنچه که به شاغلین تعلق می گیرد به بازنشسته نیز تعلق بگیرد.
تقی زاده ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل فراکسیون بازنشستگان کشوری در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این کار سبب می شود تا بتوانیم حرف ها و انتظارات را مطرح کنیم. چرا بازنشسته ها به عنوان نماینده وارد مجلس نشوند؟ ما ۲ سال و نیم بعد می توانیم نقش ویژه ای را در مجلس ایفا کنیم.
وی با بیان اینکه حتما دولت ها باید توانمندی های بازنشستگان را بشناسند، گفت: اکنون زمان بودجه است و باید با هم همفکری کنیم تا از هفته آینده که بودجه بررسی می شود، نیازها و خواسته ها به طور جدی مطرح شود. به اعتقاد من مشکل صندوق های بازنشستگی ابر چالش نیست که نتوانیم آن را حل کنیم؛ این یک ابر مساله است که باید با هم آن را حل کنیم.
در این مراسم، احمد صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان با بیان اینکه در چهار سال آینده تعداد بازنشستگان بیشتر از شاغلین خواهد شد، افزود: چالش آینده ما تامین نیروی انسانی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
صافی با اشاره به مشکلات عمده بازنشستگان تصریح کرد: تبعیض در حقوق شاغلان و بازنشستگان، بیمه درمانی، بیکاری فرزندان بازنشستگان از جمله مشکلاتی است که جامعه بازنشستگان با آن روبرو است.

خبرنگار و عکاس: محسن دلیلی