ادامه افزایش پلکانی حقوق‌ بازنشستگان در سال ۹۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۷ تداوم خواهد یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، صبح امروز (یکشنبه) مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان تهران، با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مسعود پزشکیان نایب رئیس، زهرا ساعی و پروانه مافی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
در این مراسم علی ربیعی، با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص یافته است، تاکید کرد: برای سال آینده نیز ۳۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. اما این افزایش با شیب منطقی و ملایم در حال وقوع است تا به مرور مشکل حقوق این عزیزان را رفع کنیم.
وی افزود: با تصویب مجلس قرار شد ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی در سال آتی پرداخت شود که خبر خوبی برای خانواده بازنشستگان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت توجه به دوره سالمندی و بازنشستگی تاکید کرد و گفت: سیاست بازنشستگی سالم را به طور جدی در نظر داریم. سالمندی نباید با معلولیت و ناتوانی همراه باشد؛ باید سفر سالمندی و خانه‌های امید گسترش یابد.
ربیعی، با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه اخلاقی به دوره سالمندی رفته رفته در حال تغییر است تصریح کرد: باید کارکرد ارتباطات بین نسلی را حفظ کنیم. عزت نفس و معیشت بازنشستگان بسیار مهم است. حدود ۶۷ درصد بین افزایش مستمری و تورم در دولت های نهم و دهم فاصله افتاد و به همین دلیل قدرت خرید بازنشستگان نیز ۶۷ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در این دولت تورم را کنترل کردیم اما این به معنای ارزانی نیست و کاهش قدرت خرید همچنان باقی است. در این سال‌ها سعی کردیم نرخ افزایش مستمری را بالاتر از تورم در نظر بگیریم. ولی بنیان های اقتصادی و مالی در کشور اجازه نمی‌دهد یکباره ۶۰ درصد حقوق ها افزایش یابد.
وی با طرح این سوال که اگر امروز از بنده سوال کنید وضع خوب است یا خیر؟ گفت: خیر؛ اما اگر سوال کنید آیا مسیر را درست می پیمایید و بازنشستگان را درک می کنید، پاسخ می دهم بله.