با همکاری مرکز بهداشت شهرستان محلات؛

«پویش ملی سلامت» ویژه بازنشستگان کشوری در خانه امید بازنشستگان محلات برگزار شد

در مرحله نخست اجرای «پویش ملی سلامت» باهدف کنترل فشار خون و دیابت در جامعه ، صندوق بازنشستگی کشوری با همکاری مرکز بهداشت محلات نسبت به اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا ویژه بازنشستگان کشوری در خانه امید بازنشستگان محلات اقدام نموده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، مدیریت بازنشستگی استان مرکزی با همکاری مرکز بهداشت محلات نسبت به اجرای «پویش ملی سلامت» و طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا ویژه بازنشستگان کشوری در روز سه شنبه نوزدهم دی ماه در خانه امید بازنشستگان محلات اقدام کرد.

پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال همزمان در سراسر کشور آغاز شده است.

این پویش در ابتدا با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و سپس شناسایی کامل افراد و بیماران دیابتی و با فشار خون بالا و همچنین کنترل بیشتر این دسته از بیماران در حال برگزاری است.

با توجه به تمدید طرح مذکور تا پایان دی ماه و از آنجایی که خانه امید بازنشستگان محل حضور و رفت و آمد بازنشستگان است، کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان محلات نیز با حضور یک روزه در این مرکز نسبت به اجرای طرح مذکور پرداخته و  ۲۰ نفر از بازنشستگان جهت دریافت آموزش های لازم در این زمینه و اقدامات لازم جهت کنترل فشار خون و قند خون به آنان مراجعه نمودند.

باتوجه به اینکه تشخیص به موقع بیماری دیابت و فشارخون بالا می تواند از عوارض این بیماری ها همچون سکته قلبی ، مغزی ، نارسایی پیشرفته کلیه ، دیالیز و قطع عضو پیشگیری کند، امید است با فرهنگسازی سلامت و اصلاح رفتار و سبک زندگی سالم تا حد زیادی بار بیماری  و هزینه های درمان را کاهش داد.