مشارکت ۶۰۰ بازنشسته در جشنواره ورزشی استان فارس

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس گفت: دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری از ۸ تا ۱۱ بهمن در شیراز برگزار شد که بیش از ۶۰۰ بازنشسته زن و مرد در ۵ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علیمراد شیری با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره ورزشی، شرکت‌کنندگان در رشته‌های شنا، تنیس روی میز، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی و شطرنج با هم به رقابت پرداختند که در پایان نفرات اول تا سوم هر رشته مشخص شد.
وی بیان کرد: نفرات برگزیده هر رشته ورزشی در جشنواره کشوری که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند که امیدواریم رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند.
در این مراسم سیروس پاک فطرت، رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس نیز اظهار داشت: ورزش در تمام مراحل زندگی یک ضرورت بوده و نشاط و سلامتی را به دنبال دارد و باید در دورانی که سن افراد بالا می‌رود بیشتر به آن توجه شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورای اسلامی شهر شیراز توجه ویژه ای به ورزش و توسعه زیرساخت‌های موجود به ویژه برای بازنشستگان در برنامه خود دارد.
پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: هیات ورزش های همگانی استان فارس آماده است در مناسبت‌های مختلف برنامه پیاده‌روی‌ را با محوریت بازنشستگان برگزار کرده و به تکریم آنان بپردازد.
در این مراسم از ۴۸ بازنشسته مدال آور در ۵ رشته ورزشی تقدیر شد. براین اساس، در رشته دارت و در گروه آقایان اکبربرومندنیا، سعیدطاهری و ابراهیم شعف و در گروه خانم ها نیز مهوش رحمانی، عفت پرویزی و فریده متحدگنگ عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
حسن نبی عبدالهی، امین عیسائی و اسعدجعفری در رشته تیراندازی با تفنگ بادی آقایان اول تا سوم شدند. در گروه خانم ها نیز عذری باقریان، محبوبه ثریاآسا و مرضیه قنادی مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.
در رشته شطرنج آقایان، سیدریحان الله کشفی، بهمن رادپی و علیرضا فیلی مقام های برتر را از آن خود کردند. در گروه خانم ها نیز میترامرجانی اول شد، مژگان نقاش دوم و منیره دهباشی سوم شدند. در رشته تنیس روی میز آقایان مرتضی کیهان پور، حمیدرضاکهن و حبیب شجاعی به ترتیب اول تا سوم شدند. در گروه خانم ها نیز ناهیدرحمان زاده تهرانی، شهره سجادی و سهیلا حسامی مقام های برتر را بدست آوردند.
در شنای خانم ها و در ماده کرال سینه زیر۶۵ سال، فروغ سادات منقاد، منیجه باغی و فریبا فضلیت معدلی اول تا سوم شدند. در گروه بالای ۶۵ سال، مهنازآذری اول شد، زرین دخت محقق زاده و عصمت فسازاده مقام های بعدی را از آن خود کردند.
در شنای خانم ها و در ماده قورباغه زیر۶۵ سال، رویا سلمانی اول، زهرا کشتکاران دوم و مریم قدیریان زهرآبادی سوم شدند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز فرزانه مینا، مینو نعمت الهی و تامارا کلخورانی رتبه های برتر را از آن خود کردند.
در شنای مردان و در ماده کرال سینه زیر ۶۵ سال، مسعودقدسی به مقام نخست رسید و مهدی عدلو و کاظم سروری دوم و سوم شدند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز، خلیل هاشم زاده، عبدالرحمن باجووند و محمدرضاسلطانی دشت بزرگ اول تا سوم شدند.
در شنای مردان و در ماده قورباغه زیر ۶۵ سال، عظیم نوری نژاد اول شد. علی رضایی و محمدصادق قائدی نیز مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز حسین صادقی لاری، غلامحسین فرح حال و علی اصغرکریم پورنژاد شیرازی به ترتیب اول تا سوم شدند.

تهیه خبر و عکس: روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس