استیضاح حق مجلس است/ آماده ام همین هفته به صحن بروم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استیضاح حق مجلس است و من آماده ام تا همین هفته به مجلس بروم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی ربیعی با حضور در خبرگزاری ایرنا، گفت: سوال و استیضاح حق نمایندگان مجلس است و آمادگی دارم همین هفته و حتی فردا برای پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی بروم و انتظار دارم استیضاح کنندگان مطابق سوگندی که یاد کرده اند، استیضاح را به همان دلیلی انجام دهند که می گویند.
ربیعی تاکید کرد: مجلس حق دارد قضاوت کند و بگوید من تشخیص می دهم این فرد امروز صلاحیت اداره این کار را دارد یا ندارد و این کار جزو حقوق مجلس است.
وی تاکید کرد: من نه به عنوان وزیر، بلکه به عنوان یک کنشگر سیاسی و اجتماعی دیرین که کسی نمی تواند سابقه من را در عرصه سیاسی و اجتماعی نادیده بگیرد، انتظارم این است که نمایندگان مطابق قانون اساسی و سوگندی که در مجلس قرائت کرده اند، بر اساس آنچه که در طرح استیضاح مطرح می شود، به همان دلایل استیضاح کنند.
ربیعی با استقبال از طرح استیضاح در مجلس، اظهار داشت: مایلم همین هفته به صحن بروم. تمایل دارم اگر مجلس باز باشد، فردا به صحن بروم. من هیچ مشکلی برای به صحن رفتن ندارم؛ هم مجلس قضاوت می کند و هم افکار عمومی قضاوت خواهند کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: در این موضوع با عدل و انصاف سخن گفته شود و من هم با خلوص و با آنچه مصلحت می دانم حتماً سخنان خود را مطرح خواهم کرد.
ربیعی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است؛ بدنه جامعه از لحاظ اجتماعی با این وزارتخانه بیشترین تماس را دارند و طبق محاسبات انجام شده سالی ۳۰۰ میلیون بار مراجعه مردمی وجود دارد. فرد اگر تحت پوشش تامین اجتماعی باشد یا در گروه معلول، بازنشسته یا کارمند باشد، سالانه پنج تا شش بار به این وزارتخانه مراجعه می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی نمایندگان به مناطق خود می روند و مشکلات را می بینند، آنها حق دارند و انتظار دارند به این مشکلات رسیدگی شود. امیدوارم مقدورات و محدودیت ها را هم ببینند. من برای این دسته از نمایندگان که برای مشکلات مردم اقدام می کنند، احترام قائل هستم و در مجموع استیضاح را به نفع ثبات و دموکراسی و مردم سالاری دینی کشور می دانم.
ربیعی گفت: امروز هم احترام به مجلس را احترام به همه زحمات نسل خود می دانم که برای آزادی و دموکراسی برای کشور زحمت کشیدند.