همه بازنشستگان باید به صورت عادلانه از خدمات بهره مند شوند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به بازنشستگان، به صورت عادلانه انجام شود، اظهار داشت: خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی باید به همه بازنشستگان برسد و همه بازنشستگان در سراسر کشور، مشمول آن شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در همایش مدیران استانی و ستادی این صندوق در تهران، با بیان اینکه امروز باید افق های جدیدی را برای صندوق بازنشستگی کشوری، در نظر گرفت، گفت: باید صندوق بازنشستگی کشوری را در فضای جدیدی ببینیم و جعبه سیاه مدیریتی را بازخوانی کنیم. مدیریت جهادی، تکریم مدبرانه و دلسوزانه بازنشستگان فرهیخته و حذف دیوان سالاری فرسوده در ارائه خدمات به جامعه هدف و استفاده از تجارب جهانی، جزو اولویت های مدیریت جدید صندوق به شمار می رود.
تقی زاده با اشاره به کسری ۷۵ درصدی منابع صندوق ادامه داد: صندوق های بازنشستگی جزو یکی از ۵ مساله اصلی کشور شده اند. برای حل مساله نیازمند تشریک مساعی با دولت و مجلس هستیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تیم مدیریت صندوق بویژه هیات مدیره از افراد باتجربه، با دانش و جزو نخبگان در این حوزه هستند. مشکلات صندوق چالش های بزرگی هستند که باید با تدبیر و برنامه ریزی و فهم مشترک برای آنها اقدام کنیم.
وی با تاکید بر تکریم دلسوزانه و مدبرانه بازنشستگان کشوری و تقدیر از محمود اسلامیان و ایراندخت عطاریان، دو مدیر عامل پیشین صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای هیات مدیره قبلی صندوق، افزود: اعتقاد من این است که مشکل صندوق یک ابر مساله است و مساله قابل حل شدن است. بنابراین می توان صندوق را از بحران خارج کرد و به بحرانی که وجود دارد سامان داد.
تقی زاده با اشاره به تجمع بازنشستگان در روز ۸ اسفند، مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرد: حداکثر تلاش خود را برای برطرف کردن نیازهای اساسی بازنشستگان به کار خواهیم بست.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به استقرار سیستم پاسخگویی مبتنی بر وسایل ارتباطی و الکترونیکی اشاره کرد و خطاب به مدیران استانی گفت: باید توجه ویژه ای به ارتباط با بازنشسته ها داشت. از این رو پیشنهاد می کنم هیات امنایی را در استان ها تشکیل دهید تا این هیات امنا بتواند با شما مدیران همراه شود. همچنین هفته ای یک تا ۲ ساعت را برای شنیدن صحبت های بازنشستگان اختصاص دهید.
وی اضافه کرد: مطالعاتی که در حوزه جهانی انجام شده خوب است اما باید دید با توجه به تجارب جهانی، کدام مدل برای اصلاح امور صندوق های بازنشستگی در کشور ما، مناسب تر است.
تقی زاده با تاکید بر اینکه باید خدمات به صورت عادلانه توزیع شود، اظهار داشت: همه باید به صورت عادلانه از خدمات بهره مند شوند. ما نمی خواهیم به عده ای خاص خدمات ارائه کنیم. باید نگاه جدیدی را در ارائه خدمات داشته باشیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی به همه بازنشستگان برسد و همه بازنشستگان در سراسر کشور، مشمول آن شوند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه باید بدون زحمت و هزینه، نسبت به پرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان اقدام شود، بیان کرد: باید در صندوق بازنشستگی کشوری و دفاتر استانی، فرایندهای اداری خدمات کمتر شود و مراجعات حضوری را به کمترین حد ممکن برسانیم. ضمن اینکه باید موانع احتمالی موجود در روند ارائه خدمات، برداشته شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مساله استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ربیعی انسان بسیار فرهیخته ای است. شخصیت حقوقی او که وزیر است یک سو اما او شخصیت حقیقی مورد اعتمادی دارد که همه وجود خود را برای کارگران و محرومان و بازنشستگان گذاشته است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه روزی که ربیعی کتاب مبارزه با فساد را نوشت، کسی با ساختار فساد روبرو نبود، تصریح کرد: امروز همان وزیر ضد فساد، در حال استیضاح شدن است. همه سازمان ها و تشکیلات، معیوب هستند اما آنچه ما در وزارتخانه شروع کردیم فراتر از حد انتظار است.
وی اضافه کرد: امروز باید همه ابزارمان را برای فردی که وجود خود را برای محرومان، کارگران و بازنشستگان گذاشته است، بگذاریم و از او دفاع کنیم.
تقی زاده با بیان اینکه حق مسلم مجلس، استیضاح است اما ما نیز حق داریم از عملکرد خود و وزیرمان دفاع کنیم، عنوان کرد: امیدوارم یک بار دیگر در صحنه حاضر شویم و عملکردمان را به استیضاح کنندگان نشان دهیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، کارهای زیادی انجام شده اما جایی برای نشان دادن نداریم، گفت: امیدوارم رسانه ها عدالت را رعایت کنند و ما نیز کارکرد خود را به مردم ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم که فراکسیون بازنشستگان کشوری در مجلس تشکیل شود، گفت: ما باید به بیماران خاص نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم و به آنها کمک کنیم. از این رو از همه شما تقاضا دارم در این زمینه، هم فکری های لازم را انجام دهید.
تقی زاده با اشاره به اینکه ارتباط خود را برای همکاری هر چه بیشتر با شورای استان و دستگاه های ذی ربط، حفظ کنید گفت:استفاده حداکثری از کارشناسان خبره استانی به منظور کوتاه کردن فرایند ارائه خدمات، می بایست در دستور کار قرار گیرد.
وی به تاسیس باشگاه‌های ورزشی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و افزود: در جلسه ای که با وزیر ورزش و جوانان در همین راستا داشتیم، ایشان موافقت کردند که باشگاه ویژه بازنشستگان کشوری در استان های کشور با مدیریت خود بازنشستگان، راه اندازی شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه تحقق بخشی به اهداف صندوق بازنشستگی کشوری، تاکید کرد: رسانه ها چشم بینا و گوش شنوای صندوق بازنشستگی هستند. هر کجا خبرنگار پاکدست و دلسوز وجود داشته باشد، کمترین فساد را شاهد خواهیم بود.