وزیررفاه: برنامه یکسان سازی حقوق بازنشستگان بطور جدی دنبال می شود

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درنشست هم اندیشی با معتمدین و بازنشستگان شهرستان ملکشاهی استان ایلام تلاش در جهت یکسان سازی حقوق بازنشستگان را از راهبردی ترین برنامه های دولت و این وزارتخانه برای برقراری عدالت اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر بخواهیم زمینه عدالت اجتماعی را در تمامی بخش ها فراهم کنیم، باید برای رفع نیاز بازنشستگان برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه حل اساسی مشکلات مالی بازنشستگان نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا سه سال آینده بتواند این موضوع را حل و فصل کند.

وی تاکید کرد: فاصله حقوق بازنشستگان و کارمندان پیش از شکل گیری دولت تدبیر و امید، حدود ۶۷ درصد بود که با برنامه های حمایتی این شکاف کاهش یافته ولی باید در جهت یکسان سازی آن حرکت کنیم.

ربیعی افزود: ٢٠٠ هزار میلیارد تومان درسال گذشته در حوزه درمان سرمایه گذاری شد صرف این مقدار اعتبار معادل مجموع بودجه عمرانی کشور است و اگر بتوانیم بااجرای برنامه های پیشگیرانه این هزینه ها را کاهش دهیم منابع کشور در جهت رفاه و آبادانی بیشتری قرار خواهد گرفت.