نقش آفرینی ایران یاسا و کفش ملی در افزایش تولید ملی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شرکت های تابعه این صندوق به ویژه کفش ملی و ایران یاسا باید در سال حمایت از تولید داخلی، در توسعه و افزایش تولید ملی نقش آفرینی ویژه ای داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در بازدید از محصولات شرکت ایران یاسا و در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت که با حضور محمد محمودی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس برگزار شد، گفت: ایران یاسا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی تایر در کشور بخش مهمی از بازار را به خود اختصاص داده است که این نقش آفرینی باید در داخل و خارج از کشور تقویت شود.

تقی زاده با تاکید بر ضرورت بازمهندسی در فرآیندهای مدیریت، تولید و فروش کالا، اظهار داشت: ما باید در شرایط اوج و در بهترین شکل، نسبت به خروج از بنگاه داری اقدام کنیم. همه ما باید نسبت به دارایی های در اختیار خود که متعلق به بازنشستگان عزیز است، تعصب داشته باشیم و فعل خواستن را صرف کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در توسعه اشتغال در کشور اثرگذار باشیم و در این زمینه به دولت کمک کنیم، گفت: یکی از شرکت های مهمی که در این زمینه به ویژه در سال حمایت از کالای داخلی موثر است، شرکت هایی چون ایران یاسا و کفش ملی است که با توجه به نیاز بازار داخلی می تواند بیش از شرایط کنونی سودآور باشد.

محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس نیز در سخنانی اظهار داشت: ایران یاسا یکی از کارخانه های ارزشمند منطقه است و خود من علاقه بسیار زیادی به رونق این مجموعه دارم به خصوص برای حل مشکلات آن چه در حوزه کارگری و چه بخش های دیگر رایزنی های زیادی با مسوولان استانی و ملی انجام شده است.

محمودی با بیان اینکه شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری باید سودده باشند تا بخشی از حقوق بازنشستگان از این طریق پرداخت شود، افزود: خلاف فلسفه واگذاری شرکت ها به صندوق بازنشستگی کشوری، امروز به گونه ای شده که این صندوق برای تامین حقوق کارگران این مجموعه ها نیز دغدغه دارد.

وی تاکید کرد: برای احیا و زنده ماندن شرکت ها و بنگاه های اقتصادی قدیمی کشور یا شرکت هایی که در گذشته سودآور بوده و امروز وضعیت چندان مناسبی ندارند مثل کفش ملی باید از همه ظرفیت های کشور به ویژه مجلس استفاده کرد.

محمودی بر استفاده از نیروهای خوشنام، متخصص و پاکدست در راس شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و افزود: کفش ملی یکی از شرکت هایی است که ظرفیت های بالای برای تولید کفش داخلی دارد و می تواند با تکیه بر نیروهای متخصص خود بهترین محصولات را تولید و به سوددهی مجموعه اقتصادی صندوق کمک کند.

جعفرعلی نوروزی، مدیرعامل شرکت ایران یاسا نیز در ادامه این نشست با تاکید بر سهم بیش از ۷۰ درصدی محصولات ایران یاسا در بازار داخلی و با اشاره به ضرورت تغییر تکنولوژی، نوسازی و بازسازی ماشین‏ آلات خطوط تولید اظهار داشت: چشم‏ انداز آتی در صنعت لاستیک و نیز ضرورت حضور پرقدرت شرکت ایران یاسا در این صنعت و حفظ جایگاه در بازار با توجه به حضور تنها یک رقیب خارجی در خاورمیانه در تولید تایر های تیوبلس، ایجاب می‌کند با عملیاتی کردن طرح‏های توسعه ای مربوط به تولید تایرهای نسل دوم (تایرتیوبلس موتور سیکلت)، روند به روز رسانی فعالیت شرکت با شرایط حاکم بر این صنعت پی‌گرفته شود.

مدیرعامل شرکت ایران یاسا به روز نبودن تکنولوژی، فرسوده بودن ماشین‏ آلات خط تولید، عدم امکان تولید با ظرفیت بهینه، کمبود نقدینگی، مطالبات و وجود موانع در کسب تسهیلات بانکی ارزان قیمت را مهمترین مشکلات فراروی این شرکت دانست.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: با حمایت های صندوق بازنشستگی کشوری مسائل و مشکلات ایران یاسا کاهش یابد.

نادر صادقی، مدیرعامل شرکت کفش ملی با اشاره به وجود بیش از ۲۴۰ شعبه شرکت کفش ملی در سراسر کشور گفت: کفش ملی بزرگترین زنجیره توزیع کفش کشور را داراست و همین امر منجر به همکاری ما با بیش از ۱۷۰ تامین کننده کفش شده است.

صادقی در ادامه تاکید کرد: طراحی، تولید، بازاریابی و نهایتا فروش کفش ملی، چرخه عظیمی از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: این ظرفیت بیش از آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم می تواند رشد کند و متخصصان و کارکنان این شرکت و مجموعه تامین کنندگان کفش ملی می توانند نقش مهمی در افزایش تولید داخل و حتی حضور پرقدرت در بازارهای بین المللی ایفا کنند.