با هدف بررسی مهم ترین مسائل بازنشستگان انجام شد؛

جلسه هم‌اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر با روسای کانون‌های بازنشستگی استان

جلسه هم اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با روسای کانون های بازنشستگان پیرامون اهم مسائل بازنشستگی استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان بوشهر؛ در جلسه روز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه که با حضور رؤسای کانون‌های آموزش و پرورش شهرستان ها و جهاد کشاورزی و راه‌ و شهرسازی استان برگزار شد داریوش کشتکار ضمن تشکر از حضور ارزشمند بازنشستگان در مراسم راهپیمایی باشکوه ۲۲بهمن ماه‌ گفت: بازنشستگان در همه صحنه‌های های این انقلاب و کشور نقش بسزایی داشته‌ وانشاالله با حضور در انتخابات اسفندماه مایه اعتلا و سربلندی کشور خواهند بود. وی افزود: امیدوارم مسؤلین نیز توجه‌ ویژه ای در خصوص بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان داشته‌ و قدر دان زحمات این عزیزان باشند.

کشتکار پس از ارائه گزارشی ازاقدامات صندوق بازنشستگی استان در سالجاری بیان داشت : یکی از مسائل مهم بازنشستگان موضوع بیمه تکمیلی درمان آنان است و دستگاه‌های اجرایی مکلفند ماده‌ ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را جهت‌ بازنشستگان همانند شاغلین اجرا نمایند. وی اضافه کرد: صندوق بازنشستگی علیرغم محدودیت تامین منابع تلاش‌ نموده است بخشی از تعهدات خود نسبت به بازنشستگان و مراکز درمانی را پرداخت کند و در استان بالغ بر ۴۴ هزار مراجعه بازنشستگان تا پایان آذرماه به مراکز درمانی صورت‌ گرفته است.

در ادامه‌ جلسه عالی بازدار رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش بوشهر گفت: به منظور رفاه‌ حال بازنشستگان قرارداد بیمه اکمل توسط کانون رأسا” به شرکت بیمه گذار منعقد گردید و تعداد ۵۰۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش استان تحت پوشش بیمه اکمل قرار گرفته اند.وی در ادامه به تشریح آیین نامه اجرایی قانون نحوهٔ تشکیل و فعالیت تشکیلات صنفی – تخصصی پرداخت و با اظهار امیدواری بیان کرد : بزودی با تشکیل کارگروه استانی تعیین شده‌ در آیین نامه که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری می باشد وضعیت فعالیت کانون ها قانون‌مندگردد.

در ادامه جلسه ،هر یک از روسای کانون های بازنشستگی به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و نظرات خود در حوزه های مختلف از جمله بیمه تکمیلی، ، تسهیلات ضروری و ازدواج، رتبه‌بندی بازنشستگان آموزش وپرورش، تورهای سیاحتی و زیارتی و احداث خانه‌ امید بازنشستگان پرداختند.