ضرورت بازاریابی و حضور موثر پگاه در بازارهای همسایه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ما باید در کشورهای همسایه به عنوان یک بازار مناسب، حضور داشته باشیم و این حضور و بازاریابی با ظرفیت های تولید هم خوان باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در بازدید از شرکت پگاه گلستان، در نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران این شرکت، اظهار داشت: ارزش افزوده ذهن ها بیشتر از ارزش افزوده امکانات و تجهیزات و سایر منابع است و این نشان دهنده اهمیت جایگاه نیروی انسانی نسبت به منابع مالی و پشتیبانی است و به همین دلیل نیز کشورهای پیشرفته و توسعه یافته تمام توان خود را در حمایت از نیروی انسانی در تمام ابعاد به کار می گیرد تا این امر در جامعه نهادینه شود.

تقی زاده ادامه داد: کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در دنیا می دانند ارزش افزوده نیروی انسانی در صورتی که در جامعه جایگاه خود را پیدا کند رشد و شکوفایی خواهد بود و افق زیبایی برای رشد و شکوفایی جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: صنایع شیر ایران با امکانات و تشکیلاتی که در ۲۲ استان کشور دارد، باید در پرداخت حقوق بازنشستگان و سودآوری نقش به سزایی ایفا کند. با توجه به فعالیت های قبلی در این صنعت با معایب و مشکلات و ظرفیت های آن آشنا هستم؛ باید وضعیت کنونی بررسی شود و اینکه فقط بگوییم نسبت به گذشته خوب هستیم، کافی نیست. باید ببینیم بخش خصوصی در این حوزه چه عملکردی دارد و خودمان را حداقل با بخش خصوصی کشورمان مقایسه کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آسیب شناسی وضعیت کنونی شرکت پگاه را وابسته به مدیران وکارشناسان این شرکت دانست و افزود: باید مشخص شود برای رسیدن به سودآوری مناسب چه منابع و امکاناتی نیاز است. براساس قانون تجارت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت اختیار دارد با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی کند و براساس تعاریف صنعت و اقتصاد کشور سود و زیان ها را تعریف کند.

تقی زاده بیان کرد: با شرایط موجود اگر شرکتی می خواهد در سبد وزنی بماند باید تلاش زیادی انجام دهد چون شرایط موجود شرایط مناسبی نیست و صندوق بازنشستگی کشوری باید از این حوزه و بازار وزنی خارج و وارد بازار پولی و مالی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائل را شفاف بررسی کنیم، گفت: اگر در حوزه اقتصادی و هر یک از شرکت ها زیان داشته باشیم، باید سیاست خروج از بنگاه داری را پیاده سازی کنیم. باید نگاه در این زمینه دوباره بازسازی شود و یک بار دیگر ساختار جدید تعریف شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه استان گلستان می تواند به عنوان پایلوت صنایع شیر ایران انتخاب شده و کار و طرح جدیدی در حوزه صنایع شیر به کشور ارائه دهد، اظهار داشت: باید در هر بخشی هزینه ای انجام می شود سود و هدف گذاری آن مشخص شود. ما باید در کشورهای همسایه به عنوان یک بازار مناسب، حضور داشته باشیم و این حضور و بازاریابی با ظرفیت های تولید هم خوان باشد.

وی اضافه کرد: درخواست من از همه شرکت های تابعه به خصوص صنایع شیر ایران، نگاه جدید و تخصص محور به تولید و سودآوری است. باید وضعیت شرکت ها نسبت به استانداردهای جهانی تنظیم شود.

تقی زاده تاکید کرد: تامین حقوق بازنشستگان از اهمیت بسیار بالایی برای صندوق بازنشستگی کشوری برخوردار است. بازنشستگان تمام سرمایه ها و داشته های خود را در این سرمایه گذاری ها می بینند و باید به نوعی با این سرمایه رفتار شود که سودآوری قابل قبول و مناسبی داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت ها هر آنچه در دیپلماسی اقتصادی نیاز است اعلام کنند تا من بتوانم مجوزهای لازم را در این حوزه اخذ کنم. وظیفه من یادآوری و گوشزد کردن مسائل و شرایط است و وظیفه مدیران و کارکنان شرکت پگاه حفظ و ارتقای این شرکت بزرگ و مهم اقتصادی است و ما برای حیات این شرکت تمام تلاش خود را خواهیم کرد.