خانه امید سنندج یکساله ساخته می شود/ توسعه سرمایه گذاری هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری در کردستان

استاندار کردستان گفت: استان کردستان ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف دارد که فرصت سرمایه گذاری را برای هلدینگ های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری فراهم می کند.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری ظرفیت‌های استان کردستان برای سرمایه گذاری را مناسب برشمرد و گفت: کردستان دارای پتانسیل‌های فراوانی است که در صورت توجه به آن می‌تواند تحولات مهم و اساسی در بخش اقتصادی ایجاد کند.

وی با درخواست از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای سفر تیم اقتصادی و هلدینگ سرمایه‌گذاری این صندوق به استان گفت: کردستان در بخش محصولات باغی، معدنی، شیر و آبزی‌پروری بسیار مستعد است و این حوزه‌ها می توانند زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند.

مرادنیا با بیان اینکه همجواری با اقلیم کردستان عراق و بازار آن می تواند زمینه‌های صادراتی مناسبی برای کشور و استان باشد اظهار داشت: ما با اقلیم کردستان عراق روابط دیرینه عمیق فرهنگی داریم و شایسته نیست با این همه عمق روابط، بازار اقلیم در اختیار ترکیه و دیگر کشورها باشد.

استاندار کردستان در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به تصویب منطقه آزاد بانه مریوان گفت: با اجرایی شدن منطقه آزاد بانه مریوان ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات و شرکت‌های سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود که امیدوارم صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به توان مالی خود در این بخش‌ها ورود کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: این صندوق در تلاش است تا به نیازهای مهم بازنشستگان عزیز مثل معیشت و درمان رسیدگی کند. خوشبختانه با نظر مساعد رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه های خوبی در حال تدوین است که در صورت به نتیجه رسیدن اطلاع رسانی می شود.

جمشید تقی زاده افزود: خروج از بنگاه داری به خصوص برای شرکت های زیان آور یا غیرسودده یکی از سیاست هایی است که دولت تدبیر و امید و به تبع آن صندوق بازنشستگی کشوری با جدیت دنبال می کند. سفر به استان های مختلف می تواند به شناسایی ظرفیت ها و فرصت های موجود در استان ها کمک کرده و هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق می توانند از این فرصت های سرمایه گذاری استفاده کنند.

تقی زاده اظهارداشت: حضور و سرمایه گذاری شرکت هایی مثل انبارهای عمومی و خدمات گمرکی و پگاه با توجه به شرایط اقتصادی منطقه بسیار مهم است که امیدواریم پس از شناسایی و بررسی فرصت ها توسط تیم های اقتصادی صندوق، شرایط سرمایه گذاری در استان کردستان فراهم شود.

وی همچنین از یک مجموعه فرهنگی ورزشی و خانه امید در حال ساخت سنندج بازدید کرد و با اشاره به ضرورت توجه همه دستگاه ها به ساخت خانه های امید برای بازنشستگان گفت: در صورت موافقت دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج برای صدور مجوزها، در کمتر از یک سال خانه امید بازنشستگان کردستان را احداث و راه اندازی می کنیم.

تقی زاده در حاشیه بازدید از خانه امید سنندج، با تعدادی از بازنشستگان در پارک بلوار شهید نمکی این شهر دیدار و گفت و گو کرد.