تاکید رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای اصلاح وضعیت صندوق های بازنشستگی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگی و صندوق های بازنشستگی از جمله مهم ترین مسائل اجتماعی کشور در حال و به خصوص برای آینده هستند که می توان در قالب یک برنامه مشخص از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه کمک گرفت و این مسائل را به صورت کلان حل و فصل کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سلمان خدادادی در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیات مدیره و مدیران صندوق، سازمان تامین اجتماعی و هیات رئیسه و اعضای کمیسیون اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت کشور روز به روز در حال حرکت به سمت سالمندی است و در این شرایط تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری و تبدیل آن با قانون دائمی بسیار مهم و اثرگذار برای حال و آینده کشور است.

خدادادی با اشاره به اینکه دستور جلسه تشکیل این نشست تنها برای بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری است، اضافه کرد: سن و پیر شدن جمعیت ارتباط تنگاتنگی با بازنشستگی دارد و در همه کشورها سن بازنشستگی با توجه به افزایش سن مردم، در حال بالا رفتن است، اما در کشورمان افتخار است که فرد با ۳۰ سال سابقه و با هرسنی بازنشسته می شود.

وی تاکید کرد: وضعیت کنونی در حوزه بازنشستگی و صندوق های بازنشستگی باید تغییر کند و به همین دلیل فشار زیادی وجود دارد که این لایحه هرچه سریعتر به تصویب برسد و به همین دلیل کمیسیون اجتماعی تلاش کرد تا این جلسه با حضور مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از نمایندگان کانون های بازنشستگی برگزار شود تا ما نظرات مختلف را دریافت و در نهایت تصمیم گیری کنیم.

خدادادی با بیان اینکه نگاه مدیریت صندوق بازنشستگی یک نگاه همه جانبه و فراگیر برای عموم بازنشستگان است، تصریح کرد: حضور این تعداد از مدیران صندوق و بازنشستگان نشان از اهمیت این قانون دارد و ما نیز علاقه مند به شنیدن همه نظرات و پیشنهادات برای اصلاح این لایحه هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از تعدد صندوق های بازنشستگی در کشور اظهار داشت: کجای دنیا ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که در حوزه بازنشستگی و بیمه وارد شود و منابع به این صورت تجریه شده و از بین برود.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات مدیریت صندوق برای بازنشستگان کشوری، گفت: به نظر می رسد با توجه به فرصت پیش رو، باید اصلاح و تغییرات لازم صورت گیرد. ما در کنار قانون گذاری، وظیفه نظارتی خود را نیز به خصوص برای پایداری صندوق ها و مدیریت بنگاه های اقتصادی انجام می دهیم و با برنامه ریزی که انجام خواهد شد در ماه های آینده نشست هایی در صندوق ها برگزار می شود.