تقدیر نماینده سازمان امور استخدامی کشور از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری

رئیس امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیرخانه هیئت عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور، با تقدیر از فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای خدمات رسانی به بازنشستگان، تاکید کرد: دقت شما در این حوزه قابل تحسین است؛ این را کارشناسان ما می‌گویند. درخواستم این است که این دقت نظر ادامه پیدا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نشست مشترک بهروز انتظاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌ها و فردین خرازی، رئیس امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیرخانه هیات عالی نظارت سازمان امور استخدامی کشور، برگزار شد. در این نشست انتظاری با تأکید بر برون سپاری برخی خدمات صندوق بازنشستگی کشوری، تأکید کرد: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، کاهش سفرهای درون شهری بازنشستگان، سهولت در دسترسی خدمات صندوق و همچنین کاهش هزینه های دولت و فعال کردن بخش غیر دولتی، خدماتی را که نیاز به مراجعه حضوری داشتند برون سپاری کرده و طی تفاهم‌نامه‌ای به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

وی به ارتقای خدمات در جهت افزایش رضایتمندی و تکریم مشترکین اشاره کرد و افزود: افزایش حقوق بالاتر از نرخ تورم، همسان سازی حقوق بازنشستگی سنوات، انجام بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان و فرزندان آنها و اعطای یارانه سفر، از مهمترین اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در راستای افزایش رضایتمندی و تکریم بازنشستگان بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم ها با بیان اینکه فعالیت های مستمر و متعددی در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی به بازنشستگان انجام شده است، اظهار داشت: از جمله این فعالیت ها می‌توان به انتشار کتب قوانین و مقررات بازنشستگی و سایر کتب این حوزه، سامانه مرکز تماس، سامانه الکترونیکی تلفن و موبایل (خاتم) و اجرای طرح پورتال پایش به عنوان ایده ای نو و موثر در ارتباط و اطلاع رسانی به جامعه مخاطبان، اشاره کرد.

انتظاری به برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی صندوق در راستای ارتقای سلامت اداری و افزایش رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع، اشاره و توضیح داد: از جمله فعالیت های مهم در این می توان به برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی قوانین و مقررات، آموزش کارشناسان صندوق در حوزه سلامت اداری و منشور حقوق شهروندی و تدوین منشور اخلاقی و منشور خدمات صندوق، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سامانه پرداخت مستقیم حقوق، استقرار طرح ملی سیستم شاغلان و طراحی و اجرای سامانه هوشمند مشترکین، از اقدامات صندوق در راستای استقرار فناوری اطلاعات و توسعه آن با تاکید بر تسریع و سهولت در انجام امور است، گفت: با توجه به بخشنامه ریاست محترم جمهوری و دستور مدیرعامل محترم صندوق، میز خدمت در تمامی استان‌ها، با حضور کارشناسان مجرب، خبره، از ابتدای تیرماه مستقر شده است که کلیه امور حضوری بازنشستگان توسط کارکنان این بخش انجام می‌شود.

در این نشست فردین خرازی نیز با تقدیر از فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای خدمات رسانی به بازنشستگان، تاکید کرد: دقت شما در این حوزه قابل تحسین است؛ این را کارشناسان ما می‌گویند. درخواستم این است که این دقت نظر ادامه پیدا کند. وی همچنین به ایجاد خانه های امید در سراسر کشور اشاره کرده و به تحسین از این اقدام صندوق، پرداخت.

خرازی به ایجاد میز خدمت در ادارات و ارگان‌های دولتی اشاره و عنوان کرد: شرط میز خدمت این است که خدمات سازمان، در همان محل استقرار میز انجام شود و به طبقات دیگر راه پیدا نکند.

گفتنی است پس از این جلسه خرازی و انتظاری از مرکز پاسخگویی تلفنی و میز خدمت اداره کل صندوق بازنشستگی کشوری استان تهران بازدید کرده و در جریان روند امور این بخش‌ها قرار گرفتند. رئیس امور اخلاق اداری صیانت از حقوق مردم و دبیرخانه هیئت عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور، در بازدید از میز خدمت استان تهران، اقدامات صندوق را در این خصوص بسیار ارزشمند خوانده و از مسئولان این امر، تشکر و قدردانی کرد.