اهتزاز پرچم صندوق بازنشستگی کشوری بر فراز قله توچال

برای نخستین بار تیم کوهنوردی بازنشستگان کشوری، پرچم صندوق بازنشستگی کشوری را بر فراز قله ۳۹۶۲ متری توچال در تهران به اهتزاز درآوردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مسوول تربیت بدنی و علوم ورزشی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه، گروه کوهنوردی ۲۵ نفره صندوق متشکل از بانوان و آقایان بازنشسته ورزشکار با میانگین سنی ۶۵ سال در قالب یک کار تیمی و منسجم به قله زیبای توچال در ارتفاع ۳۹۶۲ متری صعود کردند.

ابراهیم بیاتانی اظهار داشت: در این صعود که پس از هفت ساعت کوهپیمایی مستمر انجام شد، ۸ نفر از بازنشستگان کشوری موفق شدند به نمایندگی از بازنشستگان حاضر، پرچم صندوق بازنشستگی کشوری را بر فراز یکی از بلندترین قله رشته کوه های استان تهران به اهتزار در بیاورند.

بیاتانی با اشاره به نظر و تاکیدهای فراوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای ترویج ورزش میان جامعه بازنشستگی، گفت: این برنامه ورزشی و صعود به قله توچال، در جهت توسعه فرهنگ سلامت محور، پرکردن اوقات فراغت، شادی و نشاط، تحرک، پویایی، مبارزه با فقر حرکتی و پیشگیری از ابتلای بازنشستگان به انواع بیماریهای روحی و جسمی انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد: چنانچه اینگونه برنامه های فرهنگی و ورزشی با حضور گسترده بازنشستگان در سراسر کشور به صورت خودجوش و خود کنترلی با محوریت و مشارکت خود بازنشستگان برگزار شود، آثار مثبت فراوان و معنی داری بر سلامت و قابلیت های روحی،روانی و جسمانی این عزیزان خواهد داشت.

بیاتانی ادامه داد: توجه نکردن به فقر حرکتی در دوران بازنشستگی باعث اتلاف سرمایه های ملی، منابع و ذخایر ارزشمند انسانی شده و گاهی خسارت های غیر قابل جبرانی به همراه خواهد داشت.