لزوم انسجام بین دستگاه ها برای حل مشکلات بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر ایجاد انسجام و وحدت رویه بین دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه ها برای حل مشکلات بازنشستگان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای رفع مشکلات اشتغال، مسائل بازنشستگان و سایر مشکلات حوزه اجتماعی انسجام و تعامل داشته باشند. ضمن اینکه ارتباط و همکاری با سایر دستگاه ها نیز اهمیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه به مشکلات بازنشستگان کشور واقف است افزود: متاسفانه وضعیت نامناسب اقتصادی سبب شده تا قدرت خرید بازنشستگان در سطح کشور ۶۷.۵ درصد کاهش یابد و در نتیجه اکنون بازنشستگان وضعیت معیشتی خوبی ندارند.

تقی زاده اظهار داشت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده اما در ۲ سال گذشته تنها ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص یافته است که با این مبالغ نمی توان همسان سازی را همانطور که لازم است عملیاتی کرد، لذا نیاز به مبالغ بسیار بیشتری به عنوان پوشش برای همسان سازی هستیم.

وی گفت: چنانچه قانون خدمات کشوری به خوبی تدوین شود بسیاری از مشکلات در ارائه خدمات به بازنشستگان حل می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه خدمات سفر ارائه شده به بازنشستگان ۲ برابرشده است، افزود: تعداد سفرهای در نظر گرفته شده برای بازنشستگان از ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی هتل ها و سویئت های ایرانگردی و جهانگردی و طرف قرارداد با صندوق بازنشستگی کشوری موظف به ارائه خدمات در حد عالی به بازنشستگان هستند، گفت: ارائه خدمات سفر به بازنشستگان با توجه به تفاوت های قومی و فرهنگی هر استان باید از طریق کانون های استانی انجام شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه میزان وام به بازنشستگان این صندوق از ۳۰۰ هزار نفر به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافته تصریح کرد: این وام ۵ میلیون تومان با کارمزد پایین است. همچنین مشکل مسکن و بیمه تکمیلی بازنشستگان به عنوان دغدغه اصلی صندوق مطرح است که در حال برنامه ریزی برای این امور هستیم.