صندوق بازنشستگی کشوری آماده ساخت دهکده سلامت در شمال غرب کشور/کارآفرینان پرچمدار اشتغال و رونق تولید

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در صورت تامین ۴ تا ۵ هکتار زمین از سوی استانداری اردبیل، این صندوق آمادگی دارد مجموعه دهکده سلامت شمالغرب کشور در سرعین را احداث کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از ایسنا، جمشید تقی‌زاده در جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل اظهار داشت: ما در استان اردبیل شاهد یک فضای همدلی بین مسئولان و مدیران هستیم که قطعا این فضا زمینه توسعه و پیشرفت روزافزون را برای استان فراهم می‌آورد.

تقی زاده با گرامیداشت هفته تعاون و همچنین ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده خبرهای خوش و ویژه‌ای برای بازنشستگان خواهیم داشت که در این خبرها از حمایت‌های جدی و ویژه دولت از بازنشستگان مفصل سخن به میان خواهیم آورد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همانطوری که در دوران دفاع مقدس ملت ایرانم متحد و یکصدا در مقابل تمام ابرقدرت‌ها ایستادند امروز نیز در یک سنگر دیگر آن هم سنگر اقتصادی همه مردم در کنار خدمتگزاران خود تلاش می‌کنند تا از این برهه سخت و دشوار عبور کنیم.

تقی‌زاده گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده تا بتواند از مشکلات اقتصادی عبور کرده و زمینه اشتغال و رونق تولید را به شایستگی فراهم آورد.

وی اضافه کرد: در بودجه سالانه فرصت اشتغال برای ۹۵۵ هزار نفر توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی با رفع موانع تولید و کاهش واردات و افزایش صادرات به همراه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در نظر گرفته شده است که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی زمینه این میزان اشتغال به راحتی فراهم آید.

وی افزود: استان اردبیل در بحث اشتغال روستایی و همچنین توانمند کردن واحدهای ولیدی جزو استان‌های پایلوت است و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا نسبت به توانمندسازی واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید تلاش موثرتری را انجام دهیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه کارآفرینان امروز پرچمدار حرکت اشتغال و رونق تولید محسوب می‌شوند، تصریح کرد: امروز هیچ واحد تولیدی بدون توجه به نیروی انسانی کارآمد و توانمند نمی‌تواند موفق عمل کند. کارآفرینی وظیفه دولت نیست بلکه بخش خصوصی باید در این مسیر گام بردارد تا بسترهای لازم کارآفرینی، اشتغال پایدار در سایه افزایش توان خط تولید واحدها و توجه به بخش صادرات بتواند در این عرصه موفق عمل کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه کارآفرینان در شرایط کنونی افسران خط مقدم تولید و اشتغال هستند که در این بین تعاونگران نقش مهمی را انجام می‌دهند، گفت: ما در هفته تعاون قرار داریم و قطعا با بها دادن به این بخش می‌توانیم به توانمندی اقتصادی و افزایش تولید ثروت در کشور کمک کنیم.

تقی‌زاده به احداث خانه امید در اردبیل اشاره و اظهار داشت: با تلاش شورای شهر و شهرداری اردبیل و پارکی که در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داده‌اند، سعی می‌کنیم تا به سرعت عملیات احداث خانه امید را در اردبیل آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان این استان ۴ تا ۵ هکتار زمین را در سرعین در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دهند، آماده هستیم تا مجموعه دهکده سلامت شمالغرب کشور را در اردبیل احداث و راه‌اندازی کنیم.