ترجمه فارسی دستورالعمل های ایسا در حوزه ارتباطات منتشر شد

دستورالعمل های اتحادیه بین الملی تأمین اجتماعی (ISSA) در حوزه ارتباطات سازمان های تامین اجتماعی پس از ترجمه به فارسی از سوی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا، نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری، منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دستورالعمل های اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) که در ۳۸ صفحه با ترجمه فریبا بهزاد، مرداد امسال توسط موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر شده، شامل استانداردهای حرفه ای بین المللی در حوزه ارتباطات می شود که با هدف بالابردن سطح خدمات ادارات تأمین اجتماعی تدوین شده است.

کارگروه های فنی اتحادیه با همکاری دبیرخانه آن و مذاکرات گسترده با کارشناسان سازمانهای بین المللی و اعضای اتحادیه در سطح جهان دستورالعمل های حاضر را تهیه و تدوین کرده اند. دستورالعمل های اتحادیه در حوزه ارتباطات با مهمترین عناوین اصول ارتباطات، حکمرانی و مدیریت، واحد ارتباطات، ارتباطات درونی و بیرونی منتشر شده است.

این کتاب ضمن اشاره به اهداف و ساختار دستورالعمل های ایسا در حوزه ارتباطات در ادارات تأمین اجتماعی به ۲۵ دستورالعمل ارتباطات نیز پرداخته است.

“ارزش ها و اصول اخلاقی در ارتباطات”، “مشاوره و مشارکت با ذی نفعان و گروه بندی آنها”، ” ارتباطات و برنامه ریزی راهبردی”، “استفاده راهبردی از فناوری ارتباطات جدید و رسانه های اجتماعی”، “مدیریت بحران و ارتباطات” و “جایگاه واحد ارتباطات در موسسات” بخشی از این دستورالعمل ها هستند.

همچنین از دیگر دستورالعمل های اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در حوزه ارتباطات می توان به “نقش ها و مسئولیتهای واحد ارتباطات”، “ارتباطات دردسترس، فراگیر و بدون تبعیض”، “ابزارهای ارتباطی موثر”، “هدف ارتباطات درونی”، “مدیریت تغییر و ارتباطات”، “اطلاع رسانی به شهروندان، مشتریان درباره خدمات و مزایای آنها” و “ارتباطات رسانه ای و مطبوعات” اشاره کرد.