آذربایجان شرقی/ تکریم و احترام به بازنشستگان فضیلت جامعه ایرانی است

سیزدهمین همایش ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استان آذربایجان شرقی با حضور پر شور بازنشستگان و پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، فعالان عرصه فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و مدیران و مسئولان استانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت آذربایجان شرقی، بهروز قاسمی مدیر صندوق بازنشستگی استان با تبریک ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، بر حفظ شان، جایگاه، منزلت و کرامت بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این مسائل از جمله وظایف ذاتی صندوق بازنشستگی کشوری است. این مجموعه نهایت تلاش خود را برای نشاندن لبخند رضایت بر لبان بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه به کار بسته است.

قاسمی افزود: امیدوارم با همت و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت مردان تدبیر و امید بتوانیم بزرگترین دغدغه این قشر فرهیخته که همسان سازی حقوق است را به شکل مناسبی برطرف کنیم.

وی مشکلات ناشی از بیمه مکمل درمان بازنشستگان را یکی دیگر از دغدغه های بازنشستگان برشمرد و گفت: امیدوارم با توجه به نگاه جدیدی که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان و مشکلات آنان دارد این دغدغه ها با ارائه بسته های حمایتی بیمه ای حل شود.

قاسمی خدمت و تکریم به بازنشستگان را یکی از فضیلت های جامعه ایرانی برشمرد و با تاکید بر لزوم توجه به تحکیم بنیان خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه اظهار داشت: این مدیریت با داشتن تعداد پایین پرسنل اداری در میان دستگاه های اجرایی استانی بیشترین خدمات را به بیش از ۸۵ هزار بازنشسته و موظفین تحت پوشش ارائه می کند.

قاسمی در ادامه سخنان خود درگذشت «سید رضا مقیمی اصل» یکی از برترین چهره های ماندگار عرصه کارآفرینی کشور و استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت و افزود: مرحوم مقیمی اصل، پیشکسوت عرصه صنعت چاپ کشور بود که خدمات شایان توجهی در این صنعت هم به استان و هم به کشور داشت.

نهادی بازنشسته آموزش و پرورش و جانباز و ایثارگر دفاع مقدس نیز در این مراسم از توجه مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری به رفع مشکلات بازنشستگان تقدیر کرد و گفت: عبور از این مشکلات در وحدت و همدلی مردم و مسئولین موثر است.

وی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی مشکلات به نوعی در کل جامعه با فشارهای داخلی و خارجی وجود داشت، اما با درایت و تدبیر و همدلی مردم و مسئولین، آن دوران سخت را پشت سر گذاشتیم و امروز نیز در سایه درایت های مقام معظم رهبری می توانیم از مشکلات کنونی به سلامت عبور کنیم.

در ادامه این همایش، اجرای موسیقی زنده فولکلور و مراسم اهدای جوایز و لوح تقدیر به ۸ برگزیده سیزدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور مدیرکل امور فرهنگی استانداری، معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی و مدیرکل اداره آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

گفتنی است مریم آبزن در محور فعالیت های عام المنفعه، شهین عبدالعلی زاده صالح همسر شهید تجلایی در محور ایثار و فداکاری، حیدر عباسی و اسداله ضیائی اصل در محور فرهنگ و هنر، علی اکبر باباپور باصر، علی آذریان و علی حاجی وند در محور علوم،آموزش و پژوهش و محمود خسرو شاهیان در محور کارآفرینی تجلیل شد.