کرمان/ تلاش در جهت کاهش مشکلات بازنشستگان

سیزدهمین بزرگداشت روزخانواده وتکریم بازنشستگان باحضور بیش از ۵۰۰ نفر از بازنشستگان، مدیران و مسئولان استانی در سالن ایرج بسطامی واقع درپارک مادر شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمان، محمدابراهیم خادمی مدیر سابق صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان با اشاره به حضور ۵۱ هزار بازنشسته کشوری در این استان، گفت: به مناسبت روز ۲۵ ذی الحجه وبه منظور تکریم و ارج گذاشتن به شخصیت و خدمات پیشکسوتان عرصه علم وعمل هرساله مراسم گرامیداشتی در تمام کشور از جمله استان کرمان برگزار می شود.

خادمی گفت: هدف از نامگذاری این روز، نخست، بزرگداشت مقام ومنزلت بازنشستگان درخانواده و جامعه، دوم، افزایش انگیزه وترغیب بازنشستگان جهت حضور موثردرجامعه و سوم، توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان است. همچنین معیشت، سلامت و منزلت سه موضوع اصلی و اساسی جامعه بازنشستگان بوده و هست و ما به عنوان صندوق بازنشستگی به دنبال پیگیری این امور هستیم.

وی با قدردانی از رئیس و اعضای هیأت مدیره کانونهای بازنشستگان استان کرمان گفت: این عزیزان انصافاً قدم های مهم و بزرگی در حوزه خدمت رسانی به بازنشستگان در سطح استان کرمان برداشتند که جای قدردانی دارد.

مدیر سابق صندوق بازنشستگی استان کرمان همچنین در پایان گفت: جا دارد صمیمانه از همکاران و برادران خود در صندوق بازنشستگی استان قدردانی کنم که در این مدت چهارسال مثل یک برادر صمیمی و متعهد و مسئولیت پذیر کنار یکدیگر همکاری کردیم. خوشبختانه خدمتگزاری به بازنشستگان در این مدیریت به انسانی بسیار پرانرژی، بامحبت و متعهد یعنی آقای «جهانگیر نجم الدینی» سپرده شده است که برای ایشان آرزوی توفیق دارم.

در ادامه این همایش، سرپرست مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان با تبریک روزخانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: بنده ۲۹ سال خدمت کردم که ازاین مدت ۲۶ سال در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

نجم الدینی تصریح کرد: من مجری تصمیمات کلان صندوق هستم و امیدوارم بتوانم باهمکاری و راهنمایی مسئولان اجرایی استان، مجمع عالی کانون های بازنشستگان و سایر بازنشستگان و نخبگان استان درخدمت جامعه بازنشستگان باشم و به کاهش مشکلات شما عزیزان کمک کنم.

عباس ایرانمنش رئیس هیئت مدیره کانونهای بازنشستگی استان کرمان نیز گفت: صندوق بازنشستگی کشوری برای اینکه بتواند حامی ومدافع حقوق بازنشستگان باشد تصمیم براین گرفت که مجامع کانونهای بازنشستگی را در استانهای مختلف کشور شکل دهد.

ایرانمنش در ادامه بیان کرد: در تماس تلفنی که بهمن ماه سال گذشته با رئیس برنامه وبودجه کشور در سفری که به کرمان داشتند عرض کردم، باید برای بهبود معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان توجه بیشتری شود.

ابراهیم بصیرنیا عضو هیئت موسس مجمع عالی کانونهای بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم از جلسه ای که باحضورمسئولان کشوری و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد خبر داد و اظهارداشت: به نمایندگی ازبازنشستگان عرض کردم که همه این تلاشها زمانی ارزشمند است که بازنشستگان آن را در زندگی خود احساس کنند.

وی بیان داشت: نمایندگان مجلس قول مساعد داده اند که از بازنشستگان به خوبی حمایت کنند و درحال تصویب طرحی هستند که هم حقوق معوقه و هم حقوق آینده بازنشستگان حفظ شود.

بصیرنیا در ادامه از اهمیت درمان و بیمه بازنشستگان سخن به میان آورد و افزود: در استان کرمان تعداد زیادی بیمار خاص وجود دارد که صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شده تا هزینه های آنان را پرداخت کند.
در سیزدهمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان گروه دف نوازی مهر وگروه سرود فرهنگ که متشکل از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کرمان هستند به اجرای برنامه برای حاضرین پرداختند. درپایان این مراسم از پنج برگزیده استانی باحضور آقای ملانوری معاون سیاسی، امنیتی استانداری، خانم دکتر موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، آقای وفایی معاون اداره کل امنیتی –سیاسی استانداری و برخی مسئولین استانی تقدیر شد. مختار سلاجقه، ارژنگ عباسی و فاطمه مقدری به عنوان بازنشستگان قابل تقدیر و ابراهیم بصیرنیا و ماشاءالله دهقانی به عنوان کانون های بازنشستگی نمونه در سیزدهمین همایش گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تجلیل شد.