فدراسیون ورزشی بازنشستگان را تشکیل می دهیم

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اهمیت فعالیت های فیزیکی در حفظ سلامت جسمی و روحی بازنشستگان، گفت: طبق آمارها تا سی سال دیگر یک سوم جمعیت ایران را سالمندان تشکیل خواهند داد و این نشان دهنده نیاز ما به بسترسازی و تقویت ورزش های همگانی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر جمشید تقی زاده در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی-ورزشی بازنشستگان کشوری که با حضور مدیران سندیکاهای بازنشستگی استان ها، نمایندگان کانون های بازنشستگی، بازنشستگان ورزشکار برگزیده از سراسر کشور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیران ومعاونان صندوق بازنشستگی کشوری و چهره های ورزشی همچون حسین رضازاده در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: امیدوارم برگزاری دومین جشنواره فرهنگی- ورزشی بازنشستگان کشوری مقدمه ای برای ایجاد فدراسیون ورزش های بازنشستگان کشوری باشد.

او ادامه داد: رایزنی هایی هم با وزیر ورزش و جوانان انجام داده ایم تا فدراسیون ورزش های بازنشستگان کشوری ایجاد شود و بتوانیم این مسابقات را جدی تر و در سطح بین المللی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه قشرهای مختلفی ازجمله کارگران و همین طور حاضران در ارتش فدراسیونی برای خود دارند، افزود: خواسته مان این است که فدراسیون ورزش های بازنشستگان را هم ایجاد کنیم و رشته های ورزشی دیگری هم اضافه شود تا بازنشستگان بتوانند زیر نظر باشگاه های بزرگ کشور در رده های پیشکسوتی مسابقه دهند و برگزیدگان بتوانند با ورزشکارانی از دیگر کشورهای دنیا هم رقابت کنند.

تقی زاده ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سال آینده نوید آغاز به کار فدراسیون های بازنشستگی به بازنشستگان داده شود، ادامه داد: در تلاش برای تأمین بودجه لازم برای احداث مجموعه های ورزشی دهکده های سلامت هستیم.

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی سامانه استخدام فرزندان بازنشستگان، تأکید کرد: از این به بعد هر استخدامی که در صندوق بازنشستگی و شرکت های زیرمجموعه آن صورت گیرد، حتما از میان فرزندان بازنشستگان خواهد بود.

وی گفت: تا به امروز بیش از ۲۵۰ نفر از فرزندان بازنشستگانی که در سامانه استخدام ثبت نام کرده اند، دارای مدرک دکترا و بخش قابل توجهی دارای مدارک فوق لیسانس در رشته های مختلف هستند و این حق بازنشستگان و فرزندانشان است که در جایگاه های مناسب مشغول به کار شوند.

او با تقدیر و تشکر از همراهی های مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: از ایشان بابت اینکه به قولشان مبنی بر ایجاد فراکسیون بازنشستگی در مجلس عمل کردند و با صد امضا این فراکسیون را تشکیل دادند، تشکر می کنم. ایشان همچنین قدم های ویژه ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشته و کمیسیون اجتماعی را موظف کرده است تا همسان سازی حقوق را جدی بگیرند و مقدمات آن را فراهم کنند تا همراه با لایحه ای که از دولت می آید، بودجه ۱۵ هزار میلیاردی مورد نیاز برای سال ۹۸ به صندوق بازنشستگی اختصاص یابد.

تقی زاده همچنین به اصلاح قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: این امر خواسته بازنشستگان و کانون های بازنشستگی است و این قول را از آقای پزشکیان می گیریم که در صحن مجلس تلاش کنند تا آنچه مورد نظر بازنشستگان بوده است تصویب شود.