در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی/ امضای تفاهم نامه ساخت دهکده سلامت بازنشستگان در شمال غرب کشور

تفاهم نامه ساخت نخستین دهکده سلامت بین صندوق بازنشستگی کشوری و استانداری آذربایجان غربی همزمان با سفر استانی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به ارومیه امضا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نشست توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان غربی و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی این استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، تفاهم نامه ساخت دهکده سلامت بازنشستگان در منطقه شمال غرب کشور را امضا کردند.

قرار است این مجموعه بزرگ درمانی به مساحتی حدود ۴۰ هکتار در بخش های مختلف با حمایت و مشارکت مالی صندوق بازنشستگی کشوری و استانداری آذربایجان غربی برای بازنشستگان این استان ساخته شود.

یکی از مشکلاتی که بازنشستگان در این دوره جدید از زندگی خود با آن مواجه هستند، مسائل درمانی و سلامت است، که ایجاد یک دهکده سلامت که جزء شاخصه های توسعه شهری نیز محسوب می شود، می تواند به ارتقای سلامت این بخش از جامعه کمک کند.

براین اساس، قرار است در دهکده سلامت بازنشستگان، که صندوق بازنشستگی کشوری با همکاری استانداری ها آن را اجرا خواهد کرد، بخش های متنوعی چون آبدرمانی، درمانگاه تخصصی طب سالمندی، مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری، ایستگاه های سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی، استراحتگاه و .. طراحی و اجرا شود.

طرح ساخت دهکده سلامت بازنشستگان ضمن توجه به ارتقای سلامت بازنشستگان می تواند زمینه پیشگیری از بیماری ها، افزایش نشاط اجتماعی، بالا رفتن امید به زندگی، مشارکت و ارتباطات اجتماعی، دوری از انزوا و افسردگی، توسعه گردشگری سلامت، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و بسیاری آثار مثبت دیگر را فراهم کند.

گفتنی است ساخت دهکده های سلامت که مجموعه هایی چند منظوره هستند، از مهمترین برنامه های اجتماعی دولت تدبیر و امید است که توسط صندوق بازنشستگی کشوری در دیگر استانها ی کشور اجرا خواهد شد.